Bulten 080921

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Idag var det en av de sämre dagarna på bulten man upplevt, folk precis högt och lågt, bilar överallt och en jäkla trafik. Blä.

VARFÖR plockar man bär/svamp längs bulten? Det lär väl vara allmänt känt att det är en väg det busas på, eller gillar medelålders svampplockare att ha lite motorljud när de vinglar omkring i lingonriset (iofs vore det enda sättet jag skulle kunna genomlida en svampexkursion).

Och som kronan på verket mötte jag ett j*vla ålbete på kromsläde på min sida i det goa' foto-esset straxt innan det stora växthuset (kom från Tungelsta), tur man inte låg på alltför hårt, då hade det blivit spännande.

Jag förstår inte vad man skall ut med en sådan på en såpass krokig väg att göra, om man inte kan hålla sig på sin sida vägen, och det var knappt styrfart på eländet heller. :huvet Kul lär det ju inte vara.

Njä, det lär allt bli ett försök till på en go' Bult-utflykt innan Millen tvättas och ställs in i garaget för vinterförvaring.

All heder till fotograferna som var ute och sopade bort grus idag. :yoparty

/J

Last edited:
SGM skrev:
Jag förstår inte vad man skall ut med en sådan på en såpass krokig väg att göra, om man inte kan hålla sig på sin sida vägen.

Då kan ju 50% av alla sporthojsförare hålla sig därifrån också. :tummenupp

helt jävla sinnessjukt att bilar är tillåtet på denna bana....ok att boende måste åka, men all annan bil/lastbilstrafik borde förbjudas! :mad:

men nu när detta jävla bilistpack ändå får köra där så borde dom ha vett nog att sakta ner & underlätta omkörningar...ibland får man ju göra helt vansinniga omkörningar för att komma förbi! :gnissla

Förbjud MC-trafik där istället och det blir en fin väg som alla andra. Med svampplockare i dikena, bilister som lungt kan köra i 70 utan att bli stressade av mötande MC-knuttar eller MC-knuttar som kör om i kurvor/krön). Glada villaägare som glatt vinkar till varandra över häckarna istället för att stå beredda med spadar och grus för att bänga ner nästa sporthojare.

Vem har MEST rätt till den där vägen?

Last edited:
JAG har mest rätt till den vägen.,stjärnstopp. Vill kunna lägga feta bombrepor där utan att bli störd av en massa mcpatrask som tror dom e Råssi.
Frågor på detta?

Nja, nu är jag inte en sådan som svär över att bilisterna är ivägen för min attack på bultenrekordet. :)

Jag njuter av vägen i maklig takt, och det gör man bäst själv - vad kan det kosta att köpa loss hela klabbet? :D

/J - var nog bara lite folkskygg idag

Men fan vad det tjatas om denna jävla väg! Kör inte där då om det nu är så illa!

Lösningsförslag - Sluta klicka på länkar med ord som "Bulten" eller "Slingerbulten". :D ;)

Surt skämt åsido, vägen är bra nära den perfekta mc-vägen, lite krokigare och lite mer kuperad så - och kanske lite längre, med fri fart...enkelriktat och nada boende...humma-humma. :D

Jag har upplevt lugna, behagliga dagar när man kan åka och lukta på blommorna, det var inte en sådan idag - det var kort sagt en jäkla trafik idag, och kanske inte helt värt den lång-utflykts-tripp det blir för mig. :)

Men ibland är det sådär perfekt, det är ju det man letar efter igen...

/J

Last edited:
Var ju hur lungt som helst på Bulten, åkte där kring 08:30 idag:D

Okey då möte 2 polisbilar men inget annat att hänga upp sig på.

Nja, nu är jag inte en sådan som svär över att bilisterna är ivägen för min attack på bultenrekordet. :)

Jag njuter av vägen i maklig takt, och det gör man bäst själv - vad kan det kosta att köpa loss hela klabbet? :D

/J - var nog bara lite folkskygg idag

Hehe det blir nog ett par hundra miljoner kronor så det är bara att börja spara :D

Vi får väl starta en förening och börja skramla. :D

/J

You got yourself a deal :tummenupp Så fixar vi bidrag av staten så har vi bulten inom några år :yoparty Så tar vi ut en hög vägavgift så vi kan köpa bogesundsvägen också och ta betalt där (liten höjning på Onsdagar, måste ju ändå tjäna en slant) :D

ska fixa upp en sån här skylt iaf....allti någe

2rh4rja.jpg

folk verkar ha tendens att glömma att andra trafikanter faktiskt (men otroligt nog :D ) får köra på vägarna längs bogesund!

de bör även sätta upp en sån här!

2002urp.jpg

höll fan på att åka in i arselt på en bil som höll på att parkera häromdan....svårt o hinna väja när man kommer i 120 knyck!

Plocka svamp breve en mc-bana...hur fan e folk funtade?! :va

höll fan på att åka in i arselt på en bil som höll på att parkera häromdan....svårt o hinna väja när man kommer i 120 knyck!

Plocka svamp breve en mc-bana...hur fan e folk funtade?! :va
Har du inte bromsberedskap när du kör? Eller tror du att alla vet att det är en hojåkare med dålig koll ute å kör, så alla håller sig inne?

Och det är ingen mc-bana, svampplockare, ornitologer, skogsarbetare mm har lika stor rätt att vistas i skogen där som vi har att köra på vägen! :fakta

Det är ändå lite intressant, det är en jäkla trafik på den lilla vägen en normal, solig söndageftermiddag - återigen, det lär vara allmänt känt att det är en väg det busåks lite på.

Om jag hade fel i genpoolen och gillade saker som svamp- och bärplockning är det ju knappast längs en sådan väg man skulle ge sig ut efter, men jag bara antar att lite lugn och ro och diverse fågelkvitter är något som förhöjer en sådan upplevelse - inte en ylande radfyra.

Eller så är det motorintresserade makar som har det som deal med kärringen, för att gå med på att ge sig ut i svampskogen...så lökar de och kikar på bågar istället. :D

/J

Last edited:
Det är ändå lite intressant, det är en jäkla trafik på den lilla vägen en normal, solig söndageftermiddag - återigen, det lär vara allmänt känt att det är en väg det busåks lite på.

Om jag hade fel i genpoolen och gillade saker som svamp- och bärplockning är det ju knappast längs en sådan väg man skulle ge sig ut efter, men jag bara antar att lite lugn och ro och diverse fågelkvitter är något som förhöjer en sådan upplevelse - inte en ylande radfyra.

Eller så är det motorintresserade makar som har det som deal med kärringen, för att gå med på att ge sig ut i svampskogen...så lökar det och kikar på bågar istället. :D

/J

Nej nej, de brukar ju gå vilse i skogen och då är det ju bara att gå mot ljudet så kommer det alltid någon trevlig hojåkare och hjälper dem tillrätta.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon