Jag kör en ducati 748, hade den utanför huset i någon timma medans jag käkade och någon jävel välten den. Hojen stod utan kåpa och välte rakt på en av de bultarna som sitter i den öppna kopplingen på denna typen av cyklar, här är en bild:
(obs, inte min hoj på bilden)
Har ringat in en av de bultar som gått av, nu har jag två frågor.
1) Hur får man ut bulten på bästa sätt? observera att det inte finns något huvud kvar på den och den sitter en bra bit in (1-2cm) in i hojen. Ska man ens försöka ta ut den på egen hand?
2) Kan man köra med fem bultar?
Tack på förhand!
(obs, inte min hoj på bilden)
Har ringat in en av de bultar som gått av, nu har jag två frågor.
1) Hur får man ut bulten på bästa sätt? observera att det inte finns något huvud kvar på den och den sitter en bra bit in (1-2cm) in i hojen. Ska man ens försöka ta ut den på egen hand?
2) Kan man köra med fem bultar?
Tack på förhand!