Bult av, hälften sitter kvar..

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Oljebulten. Den man tömmer växellådsoljan med har gått av. En gängad bit av bulten sitter kvar längst in i tappnings hålet. Vad göra? Antar att jag måste gänga om hålet vilket kanske kan bli lite klurigt. Ska ta loss kåpan in till kopplingskorgen imorn och se efter. Någon som har nåt tips? Tacksam för svar :(

Gick den av då du drog åt kan en grispitt fungera. Men bulten får inte gå nåt våldsamt trögt.

Är det så att den gick vid uppdragning kan det funka att borra ur den men inte så mycket att gängorna åker med i borrningen, man borrar alltså bort allt utom gängorna sen knackar man in en mejsel e dyligt och drar ut skitet.

Ge gärna mer info om hur/var det sitter så kanske jag kan hjälpa. Fota gärna placet där det sitter!!

Tack v-g. Ingen idee att ta några bilder nu då det bara är ett hål utan skruv. Ska se om jag kan visa lite bättre imorn om jag orkar ta bort kåpan in till kopplingen. :bow

Var inte så farligt som jag trodde. Har kikat närmare och ser att om jag tar bort kåpan in till kopplingskorgen så kan jag få ut den andra delen av skruven. Det är alltså tillräckligt lång bit som sitter utanför gängorna. Tack för svar. Både seriösa och oseriösa (kän dig absolut inte träffad ulf_lundin. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT