Buller till Kawasaki z1000sx tuorer -15

Hoffa2017

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2017
Hoj
Kawasaki z1000sx
Hej, ny är så hoppas denna hamnar i rätt forumdel.
Vill ha mer mer ljud till hojen, Kawasakis hemsida visa bara Acrapovic som enda alternativet.
Vet ni vilka andra märken/modeller som passar och ska kunna användas med original väskorna?
Dem ska även vara "lagliga" så man slipper strul vid besiktningen.

Tacksam för hjälp.

Hoffa.

Ska man vara petig är det bara delar som godkänts av tillverkaren som du får byta till pga helfordonsgodkännandet, och då är det bara akran som finns.
Men besiktningen är inte speciellt petiga på den punkten.
Det finns några pipor som funkar med väskor, som V&H Urban Growler. Tack vare den ganska massiva katalysatorn så behöver de inte låta hiskeligt mycket heller.

Tack Ulvhamne,
känns som Akran kanske vore bästa valet, då vad jag läser så dessa av god kvalité.
Gillar dock inte riktigt utseendet, V&H stilen är snyggare enligt mig.
Vet du om Akran har löstagbara DB killers?

Såvitt jag vet ska de ha det.
Själv har jag Mivv istället, så inte varit i närkontakt med akras pipor till SXen.

Dom flesta slipon's är av bra kvalité, även dom billigare. Man blir lätt lite lurad av dom stora märkena, att endast dom håller yppersta kvalité. :tummenupp

Ok, vilka hade du rekommenderat i mitt fall?

Det basic jag gör när jag letar saker är att söka på tex i ditt fall efter slipon till kawasaki z1000 sx. hitta en modell och märke du tycker verkar vettigt och sen söka mera på youtube, google, forum etc. allt för att hitta en bred lista med info.

Har du Mivv till SX:en?

Japp, ett par Mivv Suono. Eftersom att jag var ute efter att bli av med originalburkarna både pga utseende, vikt och lite bättre markfrigång så har jag dbkiller i båda två fortfarande. Ljudet har blivit bättre, men inte direkt högre vilket var en trevlig bonus.
Jag tror inte att mina sidoväskor passar på hojen samtidigt som avgasrören däremot, för att få till det kommer jag nog behöva fixa andra fästen, och eventuellt andra rör. Men det kommer jag nog inte orka fixa.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...