Bulldog-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
- Original Bulldog lägre risers, de där "snea"...
- Läder "BH" till tanken
- En extra tank som jag började matta ner för omlack (röd/svart)
- Ett fett styre :) Samma märke som original
- Original alu-magspoiler (saknar dock skruvar och fästen)
- Snygg bak...med Buell diodlyse (kan användas som blinkis oxå)
- Hållare för nummerplåt (rostfri) med skyltbelysning
- lite "finare" diodblinkisar passar på nummerplåt (+ förlängare fram för att klara besiktning + kablage för att kunna montera utan att ändra i BT's el)
- Blinkisrelä för dioder, Yamaha original...passar utan problem

Det var nog allt till BT...Har nog några original blinkers till en Sr 400 oxå :), första delen på avgas till en XT-350, en hög SRX prylar, Bakhjul till en Triumph, fälgar till en Honda 125:a samt fälgar till en xs650 (tror jag), Sving till RD350 :huvet

Ok, hur mycket vill du ha för tanken? Min läcker ju lite, som bekant. :gnissla
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Det råkar inte vara någon som har en "vindruta" över? Jag är intresserad i så fall.
 

Kung opus

Karlsta Bikers
Gick med
30 Jan 2011
Ort
i den däringa staden
Hoj
japp! det har jag
Hej!

Jag är ny här på forumet och har inte hittat hit förräns nu... gött att det finns en tråd för bullar. min bulle köpte jag i februari och har bara kört den från GMC i Karlstad och till verkstan ca 3km (det var soligt men halt..:tungan)

jag får för mig att jag gjorde ett super klipp...39.9k 1600mil nyservad 1400 pedantisk ägare innan mej.. samt att dämparna är dom enda jag sett monterade på detta vis...

Funderar på att montera hyperchargers...finns till denna motor har jag sett..det är väll samma motor som till dragstaren:va

iallafall så hoppas jag på att våren kommer riktigt riktigt snart:huvet
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hej!

Jag är ny här på forumet och har inte hittat hit förräns nu... gött att det finns en tråd för bullar. min bulle köpte jag i februari och har bara kört den från GMC i Karlstad och till verkstan ca 3km (det var soligt men halt..:tungan)

jag får för mig att jag gjorde ett super klipp...39.9k 1600mil nyservad 1400 pedantisk ägare innan mej.. samt att dämparna är dom enda jag sett monterade på detta vis...

Funderar på att montera hyperchargers...finns till denna motor har jag sett..det är väll samma motor som till dragstaren:va

iallafall så hoppas jag på att våren kommer riktigt riktigt snart:huvet

Ja, tråden finns, men det är inte så mycket aktivitet i den. :D
Priset lät ju bra, tycker jag, men vad menar du med dämparna? Hur sitter dina fast? Japp, samma spis som Dragstar, och jag har sett en film på Tuben på en Bulle med Hyperchargers. Ja, våren är högst välkommen... :huvet

Mvh Tompa
 

Kung opus

Karlsta Bikers
Gick med
30 Jan 2011
Ort
i den däringa staden
Hoj
japp! det har jag
Ja, tråden finns, men det är inte så mycket aktivitet i den. :D
Priset lät ju bra, tycker jag, men vad menar du med dämparna? Hur sitter dina fast? Japp, samma spis som Dragstar, och jag har sett en film på Tuben på en Bulle med Hyperchargers. Ja, våren är högst välkommen... :huvet

Mvh Tompa

Halloj! jo ljuddämparna sitter väldigt högt montreade som syns på bilden och sitter skruvade i undersidan av baksitsen...jag har kollat runt och visst har jag sett dämpare som är monterade högt men inte SÅ högt..:va

aja en grym maskin iaf..ska prova och se om första turen blir i morron eller till helgen om jag har tur....:tummenupp
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Halloj! jo ljuddämparna sitter väldigt högt montreade som syns på bilden och sitter skruvade i undersidan av baksitsen...jag har kollat runt och visst har jag sett dämpare som är monterade högt men inte SÅ högt..:va

aja en grym maskin iaf..ska prova och se om första turen blir i morron eller till helgen om jag har tur....:tummenupp

Ja, jösses vad högt dina sitter. Men jag gillar det. :tummenupp Blidde det någon provtur då?
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jajomensan:tummenupp Det blev en sväng på lördan och måndan:banana Lite kallt kanske men klart värt det. än så länge sammanlagt 10 mil. blir nog mer till helgen..:tummenupp själv då?

Härligt... :tummenupp Nej, själv har jag inte ens monterat batteriet ännu. Och idag har det kräksnöat igen, så premiärturen får ännu en gång skjutas upp. Förbannade vintersäsong!!!!!:huvet
 

Kung opus

Karlsta Bikers
Gick med
30 Jan 2011
Ort
i den däringa staden
Hoj
japp! det har jag
Härligt... :tummenupp Nej, själv har jag inte ens monterat batteriet ännu. Och idag har det kräksnöat igen, så premiärturen får ännu en gång skjutas upp. Förbannade vintersäsong!!!!!:huvet

Ja helvete va less jag blev igår morse när jag tittade ut:huvet trode fan inte att det var sant! dom undrade på jobbet om någon hade dött:gnissla trösten kom sedan när jag kollade vädret på smhi..vi går mot varamare tider iaf, typ i höst:)
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag har ingen Bulldog!
Men jag ville iaf flika in och säga att det är en grym hoj, en satans snygg cykel som förenar det bästa av två världar.
Förr eller senare kommer jag att äga en Bulldog.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja helvete va less jag blev igår morse när jag tittade ut:huvet trode fan inte att det var sant! dom undrade på jobbet om någon hade dött:gnissla trösten kom sedan när jag kollade vädret på smhi..vi går mot varamare tider iaf, typ i höst:)

Ja, tvi faen! Men nu börjar det ordna upp sig igen. Vägarna börjar bli rena igen, och i morgon är premiären planerad. Ska bli riktigt härligt. I morgon står det 10+ på väderkartan. :tummenupp

Jag har ingen Bulldog!
Men jag ville iaf flika in och säga att det är en grym hoj, en satans snygg cykel som förenar det bästa av två världar.
Förr eller senare kommer jag att äga en Bulldog.

Ja, flika in du. :D Ja, det är en riktigt trevlig cykel. Oerhört trevlig. :tummenupp
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jaha, dags att riva igång den här gamla tråden igen. =) Efter något år på radtrea, och senaste året på radfyra, så blev Twin-suget för stort. Om 14 dagar så står det återigen en Bulldog i garaget. =)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Finns det några Bulldoggare kvar här på SH? :)
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Ja, vet inte riktigt om det är någon vits att lägga upp några bilder i en död tråd, men jag gör det ändå. Det kan ju komma in någon och kika här senare. =)

När jag hämtade den.
DSC_0023.jpg

Nu.
20150529_154024.jpg
20150529_154103.jpg
20150529_154336.jpg

Jag är jääävligt nöjd med hur den blev. =)
 

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hayabusa
Tjena.. Nu på ålders höst så funderar jag på ngt kardandrivet! ;-) Ingen som har en lågmilad till salu? (har bett om att få gå med i Bulldog-gruppen på FB (usch) men det händer ju inget med ansökan! Vill jaga tag på en innan våren!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top