Bulldoft måste minskas

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Bulldoft måste minskas i Halmstad
Lukten av nybakat bröd är inte alltid uppskattad. Det har Paulssons konditori i Halmstad fått erfara, uppger TT.

Baklukten har fått en granne att klaga hos kommunen, rapporterar Sveriges Radio Halland.

Den klagande grannen säger att när han har fönstren öppna nattetid kommer ett moln baklukt in i lägenheten. Miljö- och hälsoskyddskontoret går på grannens linje och kräver nu att bageriet minskar på bakdoften.

Swedie dax för dej att visa var bullen ska stå :D :D :D

taget från aftonbladet.se

TERMINATOR skrev:
Den klagande grannen säger att när han har fönstren öppna nattetid kommer ett moln baklukt in i lägenheten. Miljö- och hälsoskyddskontoret går på grannens linje och kräver nu att bageriet minskar på bakdoften.

:rofl :rofl :rofl

Usch ja. Jag kommer ihåg alla gånger man fått en sådan där kväljande känsla i magen när man kommer in på varuhusens konditorier. Den sliskiga lukten av bullar och andra dylika produkter varvade med stanken från nybryggt kaffe :zpy .
Det är bra att det verkar finnas fler än jag som tycker såhär.

Om nåra år är vi lika med USA :huvet Det verkar som om folk har för lite att göra om dagarna.

Jag bor bredvid pizzeria..... ibland luktar det lite... men va fan det enda är att jag blir sugen :D

Folk klagar tamejfan på allt snart :kocko

Jobbar som chaffis på bageri och kan bara säga att bageri luktar inte gott. Det är en kvalmig doft, svårt att förklara. Inte den lilla bulldoften som kommer från ugnen när ni gjort kanelbullar alltså.

Oftast ligger bagerier utanför byarna då det sprider lite smitta med bagerier också. Ruttnande bröd, fåglar (träck) o annan ohyra... Ysch!

Har ett flertal kompisar och bekanta som är miljö- och hälsoskyddsinspektörer, så inget förvånar mig längre.

Kan man klaga på att man varken känner bulldoften eller pizzalukten ända hem? :(

Man vill INTE ha bageridoft hemma kan jag säga, jobbade tidigare i ett hus där det fanns ett bageri i samma hus och hela trappuppgången luktade kvavt och lite småruttet. Inte speciellt trevligt alls.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back