Bula i fälg. Tips?

Hej igen! Har nu testat slå med gummiklubba, fungerade ej.
Plastklubba, fungerade ej.
Tving och mothåll, fungerade skit illa=)
Träkloss och hammare, fungerade ej. sååå... drar förbi intera och ser vad dom kan göra utan att riva allt i småbitar och ta mer än vad det kostar i nya grejer. Annars lådsas jag att det är coolt med en bula i fälgen och kör som att det regnar=)

http://www.jula.se/studsfri-hammare-101011

köp en sån och sluta slå som en kärring! :D

Jag har riktat ytterkanten på en bilfälg med en sån och det gick alldeles utmärkt, ett måste är dock att fälgen ligger stabilt, gärna fastspännd i en monteringsmaskin eller dylikt. Du kan få komma förbi mig ute på "hillbillyheaven" i stockholm om du vill spänna fast och slå lite :tummenupp

gummi klubba och nåt sånt där fälg skydd om det går att få påt? bara en gissning men det kan gå.. finns billiga på biltema

Har du ingen i bekantskapskretsen som har tillgång till en liten verkstadspress, behövs ju inga enorma krafter till det där samt att du då enkelt kan ordna till det med gummimellanlägg och har koll på vad som händer.:)

Tack för tips. Har ett rätt välutrustat garage till hands men det verkar vara en seg jävla husa-fälg. Nu har jag ruttnat, tom testat mellanlägg och skruvstäd. blir lixom inte bra. Så jag ger iväg skiten och kollar vad dom säger. våldar jag mer slutar det väl med att jag får rikta den ändå.

Beroende på fälgbanan hårdhet kan det vara hopplöst med klubba. Jag gick på med slägga på ett par av mina fälgbanor utan att komma i närheten av få till det. På en annan av mina andra mjukare fälgbanor gick det dock bra att slå tillbaka bulan på plats på hojen -det kostar ju inte så mycket att testa sas. ;-)

Tidigare tog Intera typ 600.- för att fixa en bula på ekerhjul, i fjol tog de mer än vad en ny fälg hade kostat för mig + att de svarvade den ekerfäglen(hur tänkte de där?).
Jag skulle köpt en ny fälgbana istället om bulan var ett problem. På mina motardfälgar märktes motsvarande bula vid nedlägg och lite pressande, dock inte annars.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti