Buell-tråden

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Har varit inne och kollat lite på buellforum. Det är en årsmodekl 2008.

Så vitt jag vet skall det inte vara några större kända problem med XB cyklarna i alla fall! Det var lite problem med Rotaxmotorn på CR:en. Uppfattningen jag fått är att de går som en klocka förutsatt att man gör lite underhåll på dem! Enda problemet jag stött på är att min hastighetsmätare flippade ur och bestämde sig för att lägga av. Det var sensorn som pajjat.

Hämtade min Buell på midsommarhelgen! En fin svart 2008 (tyvärr helt original än) som efter att jag körde hem den har gått 500mil, med endast en ägare! Fixade idag Breather rerouth, det var rätt oljigt i luftburken, men det slipper man nu.

När hojen är kall så puffar den till i insuget ibland och vill nästan dö när man ska rulla iväg från stillastående, detta verkar vara vanligt efter att ha läst på Buellforum. Någon här som haft samma symtom och lyckats få bort det? Hur isåfall?
Annars går hojen kanon, och när den blivit varm är det inga problem.

Finns några prylar på önskelistan, bl a den bakdelen med dubbla lysen som Robertsson har och ny ljuddämpare, men det får tyvärr vänta tills hojkassan byggts upp igen.
men styränds speglar och nya blinkers är beställt!

Hämtade min Buell på midsommarhelgen! En fin svart 2008 (tyvärr helt original än) som efter att jag körde hem den har gått 500mil, med endast en ägare! Fixade idag Breather rerouth, det var rätt oljigt i luftburken, men det slipper man nu.

När hojen är kall så puffar den till i insuget ibland och vill nästan dö när man ska rulla iväg från stillastående, detta verkar vara vanligt efter att ha läst på Buellforum. Någon här som haft samma symtom och lyckats få bort det? Hur isåfall?
Annars går hojen kanon, och när den blivit varm är det inga problem.

Finns några prylar på önskelistan, bl a den bakdelen med dubbla lysen som Robertsson har och ny ljuddämpare, men det får tyvärr vänta tills hojkassan byggts upp igen.
men styränds speglar och nya blinkers är beställt!

Är det något du undrar över är det bara att höra av dig! Enklast är om du sladdar in på Buell Owners Sverige på facebook! Jag finns med där! Vi är tre Bullisar som håller ihop runt Göteborg (finns säkerligen fler) och ger varandra tips!

Grattis till cykeln förresten! Även min kan hosta till någon gång när den är kall! Kan vara småjobbigt när man kryper fram i första kurvan!

Tja.. är det någon som vet om man fortfarande får hjullagret på garanti. samt stödet?

noterade att lagret inte är bytt på min Buell xb9r från 2003, och nu har det blivit dåligt efter 11 år och 950 mil.
samt att det fortfarande sitter orginalstödet på och inte det utbytta.

:huvet

Tjena alla glada Buell-fantaster!

Tänkte kolla med er om ni vet var man kan få tag i en double-bubbleruta och även styrdämpare till XB12R?
Har någon av er installerat det på era hojar och isåfall hur upplever ni skillnaden?

Mvh/ Jimmy

Någon här som kör Buell 1125R eller CR som är intresserad av lite tillbehör?
Har över lite delar från min 2008 1125R.
Se annons på blocket under mc-delar.

Har kört ca 180 sköna mil nu med min fina XB12SS, men jag har hittat annan intressant hoj som jag vill testa. Så min är till salu om någon är intresserad? Endast 585mil på mätaren just nu!

Någon här som kör Buell 1125R eller CR som är intresserad av lite tillbehör?
Har över lite delar från min 2008 1125R.
Se annons på blocket under mc-delar.

+1 på den.

Jag har en del grejer för den som kör en 1125a och vill underhålla den själv. Säljer allt i ett paket.

- Oljefilter
- Tändstift
- Spännrulle för bälten
- Bromsbelägg fram (svindyra special belägg)
- Servicemanualen, hela tjocka bibeln!

Allt för 1000:-, och om någon vill hämta i göteborg så kan jag eventuellt slänga med en laddning 20/50 helsyntetisk racingolja också..

Hej Vtwins bröder och systrar!

Jag är på jakt efter ett svart clubman bar (1125CR).
Skicka PM om ni har ett till salu.

Mvh / C

Hej,

Någon som känner till en bra verkstad i Stockholm som kan göra generell service på Buell´s ?

Jag tror att den eventuellt går lite fett, det smäller utav helv**** med avgasknallar när man släpper på gasen.. skulle vilja få det kontrollerat också.

/Jonas

Hejsan!

Jag är ny på forumet.

Tänkte höra om det är någon som sitter på en servicemanual för en Buell Lightning xb9s?

Vore ytterst tacksam om nån vänlig själ skulle kunna skicka den till mig?

En annan fråga:

-När jag kör ett tag med hojjen, så börjar den röda motorlampan att lösa.
Varför vet jag inte, men gissar på att det har med temperaturen på hojjen att göra.

Jag skall försöka utreda vad det är, och hur jag kan åtgärda det.

För att jag ska få lampan att slockna måste jag stanna hojjen ,starta om den. Sen kan jag köra med släkt lampa igen. Det är lite ofrekventa intervallen på när det börjar lysa och har egentligen ingen anledning om varför..

Någon som har nåt tips/erfarenhet eller kunskap gällande detta?

Tackar på förhand.

Mvh
Andreas

Halloj!

Nybliven ägare av en Buell xb9s -03.

Någon som vet var jag kan hitta närmaste verkstad som kan Buell? Jag bor i västerås.

Tack i förhand

Är i Skåne på en roadtrip och bältet på min buell 1125r (2008) hållet på att ge sig, om någon ser detta och har ett liggande, pm'a mig!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025