Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Hej
Har en XB12R och funderar på att skaffa ett LSL superbike-kit till den för att få en lite mer uppsittande körställning. Undrar om det är någon som har erfarenheter av det.
 
Om någon är sugen på ett Barker system till 1125 så är ni välkomna att skicka PM med bud.
 
Japp, jag har monterat ett sådant på en XB12R tidigare. Vad vill du veta?

Undrar om det var mycket jobb, vart det bra körställning, behåller man tändlåset på ursprungsplatsen och hur blev det med reglagekablar o vajrar osv??:)
 
Undrar om det var mycket jobb, vart det bra körställning, behåller man tändlåset på ursprungsplatsen och hur blev det med reglagekablar o vajrar osv??:)

Jag blev lite osäker just ang tändningslåset, om det behöver flyttas eller inte.
Annars så fick man ändra dragningen till kablar och vajer. Montera en längre bromsslang.

Jag fick så att mitt styre nuddade kåpan vid fullt styrutslag, men det beror på vilket styre du använder.

Det var inte allt för jobbit att montera för en hyfsat händig person. Jag var mycket nöjd med slutresultatet.
 
Hej
Det låter bra, det blir väl en investering till vintern så man har ngt att pyssla med på sena, kalla, mörka :( vinterkvällar
Tack för infon :)

Knutte
 
Hej

Har fått felkod på på min 1125cr "fuel system error"

Har surfat runt på de vanligaste forumen men inte hittat något kring detta.
MCn klipper när man kör, som att den hackar. Troligen då att den inte får bensin?

Någon som varit med om liknade eller känner till problemet?

Blir väl annars att lämna in denpå HD?

Tack på förhand.
 
tror det är ganska vanligt att bränslepumparna ger upp på dem.

det är också vanligt att 1125 småstoppar av sig själv.

om du har kört mindre än 6000mil och hojen är nyare än 6 år, samt att du har gjort alla servicear på märkesverkstad såhar du motorförsäkring som gäller.. kolla med ditt försäkringsbolag.

//K
 
Hej

Har fått felkod på på min 1125cr "fuel system error"

Har surfat runt på de vanligaste forumen men inte hittat något kring detta.
MCn klipper när man kör, som att den hackar. Troligen då att den inte får bensin?

Någon som varit med om liknade eller känner till problemet?

Blir väl annars att lämna in denpå HD?

Tack på förhand.

Har du kollat vad är det för DTC koder ?
Var tvungen att byta Instrumenteringen på min. Också ett ganska vanligt fel på tidigare modeller (mjukvaruproblem)
Men min gick visserligen som vanligt utan att "hacka",men tände tanklampa lite som den ville och fick
fuel system error.
 
Någon som vill köpa min Evotec tailtidy till en 1125 så har jag en som över då jag hann byta hoj innan den kom på. Den är i fint skick men har suttit monterad tidigare.
Skicka Pm
Finns i GBGimage.jpg
 
Tjenare! Dålig rullning på den här tråden..

Har en Xb12SS 2009, och vill dra på slipon eller helsystem. Klarar inte en sommar till med orginal surret!

Spanat runt mycket och det e svårt att hitta rätt i avgas djungeln.. Speciellt om man har en 2008 och uppåt!

Torquehammer från twinmotorcycles.nl verkar rätt väg att gå i funktion och ser även bra ut. Men ljudet verkar inte riktigt låta som jag vill ha det.. Ljudet kommer i första hand, men om man även får lite extra tryck gör ju inget. Gå jämnt upp funkar, men inte att förlora effekt!

Är det så att man kan byta grenrören rakt av till ett par av 07ans variant eller äldre? Och på så vis få mer valmöjligheter. Eller är det mer komplext än så?

D&D låter bra i mina öron men finns det till 08+ SS?

Hawk har ett skönt ljud, men det är ju en modifierad orginal burk och alla vet ju hur dom rostar, och med vårat klimat och så mycket jag kör så är hawk inget alternativ..

Jardine har jag hört gott om ljudmässigt, men kvaliten ska vara sisådär..
Sebring verkar bra, men rätt dyr.
Uppgradera Ecm hade jag tänkt köpa från EBR.

Jag är så krånglig med att den nästan måste vara svart..

Så jag skulle vilja ha förslag på dämpare/helsystem och sidor man kan köpa från.
Forsätter mitt letande själv, men alltid gött och ha lite extra skallar med i spelet!!

MVH Martin
 
Last edited:
"Torquehammer från twinmotorcycles.nl verkar rätt väg att gå i funktion och ser även bra ut. Men ljudet verkar inte riktigt låta som jag vill ha det.. Ljudet kommer i första hand, men om man även får lite extra tryck gör ju inget. "
Har också gått och funderat på detta system, verkar i mina ögon (ej öron) vara det bästa. Har du hört ljudet live, eller ..
 
Nej har tyvärr inte det.. Men verkar inte vara mycket ljudligare än original?

Svårt val
 
Svinsent svar; men det var en av huvudsäkringar/reläena som hade fått sig en ordentlig dusch med regnvatten. Efter borttagning av allt i säkringsboxen, rengöring och återmontering så funkade allt till sist :)

Men tack för svaret.
Om du har gnista så borde det ju inte vara fel på tändningen.

Får hojen soppa? Tänder den om du matar den med startgas samtidigt som du kör på starten? Gör den det, men dör när du slutar spraya startgas så tyder det ju på att det är nå't med soppatillförseln.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top