Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Scoopet på airbox-covern är än så länge för syns skull....men det borde gå att utnyttja bättre.

Hur såg det ut innanför kåpan, är det förberett för luffarturbo ?[/QUOTE]

Inte en susning....har inte lyft på den än....jag har beställt delarna, gjort allt underarbete innan lack....allt skruvande har Mickes Motor stått för och kostnaden tog försäkringsbolaget.....och jag
sparade ca 10 000 åt dem.

När jag börjar skruva med den själv, så är jag helt säker på att det ska gå att leda ner lite luft det hållet, är ju lite uppfinningsrik om man så säger. Problemet är väl mest att jag inte tror det är sånt hemskans övertryck där att det kan kallas luffarturbo.....men ju kortare väg luften behöver sugas, desto bättre.
 
XB12STT lite hög

Hallå, Är ny här. Tänkte höra med er om tips.
Jag har en XB12STT -07 men jag är lite kort i rocken(170cm) och skulle vilja nå ner bättre(utan ABBAs platå skor). Helst en lägre sadel typ SCG men hittar ingen till STT som har den längre sadeln typ som SS. Har sett en sänkningsring till bakfjädern som sänker 2-2,5cm. Skulle nog vilja mer än så. Tacksam för ideér! MVH
 
Hej på er!

Går precis i tankar på att köpa en ny hoj och dom två modeller som jag har fastnat lite på är Buell xb12r och Triumph Speed Triple.

Är det någon här som kört bägge och kan jämnföra dom? För- och nackdelar med hojarna?

Skriver detta inlägg i bägge trådarna för att det inte skall bli allt för partiska svar

MVH: En vilsen själ =)
 
Hallå, Är ny här. Tänkte höra med er om tips.
Jag har en XB12STT -07 men jag är lite kort i rocken(170cm) och skulle vilja nå ner bättre(utan ABBAs platå skor). Helst en lägre sadel typ SCG men hittar ingen till STT som har den längre sadeln typ som SS. Har sett en sänkningsring till bakfjädern som sänker 2-2,5cm. Skulle nog vilja mer än så. Tacksam för ideér! MVH

Jag har tyvärr inget svar på frågan men undrar över samma saker för CR 1125 modellen.

Är det någon som vet priset på en SCG sadel föressten? Och vart man köper?

//K
 
Har en likadan jacka som Mindstate la upp på försäljning på sida 155

Hoppas att han inte har något emot att jag kopierar hans annons och lägger in en likadan jag!

317hYmSwInL.jpg 99462-08bm buell turbulent 2200.jpg

TILL SALU. En splitter ny BUELL TURBULENT RACING JACKET.
STORLEK LARGE.

En HELSVART MATT Läder/PolyMesh Jacka med ordentliga skydd i axlar, armbågar, underarm samt ett ordentligt T-skydd i ryggen.
Pegasus logon på axlar samt nacke och helsvart BUELL logo över dragkedjan på bröstet samt vid underarmarna. Reflex detaljer runt om diskret men väl synligt när det behövs.
Jävligt cool allroundjacka som funkar lika bra på stan som på vägen.

Nypris ligger den på ca 8000kr.
Säljes för 4000kr
 
Last edited:
Hallå, Är ny här. Tänkte höra med er om tips.
Jag har en XB12STT -07 men jag är lite kort i rocken(170cm) och skulle vilja nå ner bättre(utan ABBAs platå skor). Helst en lägre sadel typ SCG men hittar ingen till STT som har den längre sadeln typ som SS. Har sett en sänkningsring till bakfjädern som sänker 2-2,5cm. Skulle nog vilja mer än så. Tacksam för ideér! MVH


Var det en sån här sänkningsring du menade?
http://twinmotorcycles.nl/webshop/a...uell_XB_lowering_ring_for_rear_shock_absorber
 
Last edited:
Efter att ha läst så mycket gott om EBR ECM:en på Amerikanska forum så slog jag till nu när dollarn är så låg och skaffade mig en.
Hela kalaset gick på ca: 3000:- inkl. tull och Svensk moms. Eftersom EBR använder UPS så blir grejorna automatiskt tullade. Det är tydligen en "service" UPS tillhandahåller... :arsele Leveransen var dock blixtsnabb och efter att ha genomlidit en TPS reset (ett absolut måste - hojen går inte annars) så har jag kört en del med ECM:en och kan lämna följande omdöme: Jisses.
Min hoj är original så när som på omdragen vehusventilation, K&N filter, 07:ans luftburk, och ett luftintag även på höger sida, och det var denna spec jag lämnade vid beställandet av ECM:en. Nu går hojen supermjukt, har ett härligt vrid och drar ursinnigt på högre varv!
Framförallt över 3500 varv märks en stor skillnad för hojen sticker som en best! Skithärligt!
Erik Buell Racing ECM får av mig 5+ av 5 möjliga! :tummenupp
Löp och köp

Efter att ha läst så mycket gott om EBR ECM:en på Amerikanska forum så slog jag till nu när dollarn är så låg och skaffade mig en.
Hela kalaset gick på ca: 3000:- inkl. tull och Svensk moms. Eftersom EBR använder UPS så blir grejorna automatiskt tullade. Det är tydligen en "service" UPS tillhandahåller... :arsele Leveransen var dock blixtsnabb och efter att ha genomlidit en TPS reset (ett absolut måste - hojen går inte annars) så har jag kört en del med ECM:en och kan lämna följande omdöme: Jisses.
Min hoj är original så när som på omdragen vehusventilation, K&N filter, 07:ans luftburk, och ett luftintag även på höger sida, och det var denna spec jag lämnade vid beställandet av ECM:en. Nu går hojen supermjukt, har ett härligt vrid och drar ursinnigt på högre varv!
Framförallt över 3500 varv märks en stor skillnad för hojen sticker som en best! Skithärligt!
Erik Buell Racing ECM får av mig 5+ av 5 möjliga! :tummenupp
Löp och köp.

var beställde du ecm:en ? på ebr sidan hittar jag bara färdiga ecm. hittar inte var jag ska speca.vad jag har för någe prylar på min hoj.
 
Last edited:
var beställde du ecm:en ? på ebr sidan hittar jag bara färdiga ecm. hittar inte var jag ska speca.vad jag har för någe prylar på min hoj.[/QUOTE]

När du lagt varan i "korgen" och ska betala, då kommer det upp en ny sida där du ska ange namn o adress osv, där kan du även speca vad du vill ha
 
var beställde du ecm:en ? på ebr sidan hittar jag bara färdiga ecm. hittar inte var jag ska speca.vad jag har för någe prylar på min hoj.

När du lagt varan i "korgen" och ska betala, då kommer det upp en ny sida där du ska ange namn o adress osv, där kan du även speca vad du vill ha[/QUOTE]

tack. ska testa omg.
 
Har inte läst genom alla 160 sidorna på Buelltråden ännu, så med risk för att upprepa ev. tidigare diskussion:

Är det någon som kan tipsa om bra väskor (tank och sadel) till en XB12Ss? Har ju upptäckt att sedan Buell klubbade igen så finns det ju inga originalväskor att få tag på, ens i USA.

Börjar tycka det är riktigt tradigt att dra omkring med ryggsäck för minsta lilla skitsak man skall ha med sig...

Tackar på förhand !
 
Remus Exhaust for Buell XB12Ss

Frågar igen, Är det bara att montera ett Remus exhaust utan någon modifikation eller mappning? Är bara ute efter bra ljud, bryr mig inte om effektökning (dock inte effektminskning)...

Hoppas ni har en skön vår...
 
Frågar igen, Är det bara att montera ett Remus exhaust utan någon modifikation eller mappning? Är bara ute efter bra ljud, bryr mig inte om effektökning (dock inte effektminskning)...

Hoppas ni har en skön vår...

Det finns stor risk för att motorn går för snålt (för lite bensin) om du monterar ett öppnare system utan att "mappa" om.

http://www.ebracing.com/shop/page11.html

Nu när dollarn står i en skaplig kurs, lovordas av dom flesta på

http://badweatherbikers.com/

Har visserligen en CR själv men det vart en ganska stor skillnad efter jag beställt race ecm:en på körbarhet på låga varv, hur mycket fläktarna går osv
 
Det finns stor risk för att motorn går för snålt (för lite bensin) om du monterar ett öppnare system utan att "mappa" om.

http://www.ebracing.com/shop/page11.html

Nu när dollarn står i en skaplig kurs, lovordas av dom flesta på

http://badweatherbikers.com/

Har visserligen en CR själv men det vart en ganska stor skillnad efter jag beställt race ecm:en på körbarhet på låga varv, hur mycket fläktarna går osv

Tack, i med dem inte har förprogrammerat för Remus ska jag välja den första (2008-2009 XB12 MODEL PREPROGRAMMED ECM) som inte är programmerad för ett specifikt system?

Är jävligt oteknisk så du får ha lite överseende :D

Mvh Max
 
Tack, i med dem inte har förprogrammerat för Remus ska jag välja den första (2008-2009 XB12 MODEL PREPROGRAMMED ECM) som inte är programmerad för ett specifikt system?

Är jävligt oteknisk så du får ha lite överseende :D

Mvh Max

http://www.ebracing.com/shop/product31.html

Den du menar så JA.
MEN jag vet INTE hur mycket du måste speca på XB-modellerna, det kanske nån av dom andra XB åkarna kan hjälpa dig med.
För på 1125:ans ecm måste man t.ex speca om man vill kunna använda stödet eller hur man vill ha det med motorbromsen.
Om inte annat så är dom hjälpsamma på EBRacing, så det går nog att skicka iväg en fråga o få svar därifrån med om vad man bör speca
 
Nu börjar man äntligen komma nånvart med cykeln!
Väntar bara på att de vita delarna på bilderna skall komma tillbaka från lackeraren!
 

Bifogat

  • IMG_2645.jpg
    IMG_2645.jpg
    105.1 KB · Visningar: 79
  • IMG_2644.jpg
    IMG_2644.jpg
    94.8 KB · Visningar: 103
  • IMG_2646.jpg
    IMG_2646.jpg
    101.5 KB · Visningar: 78
  • IMG_2642.jpg
    IMG_2642.jpg
    96.8 KB · Visningar: 83
  • IMG_2635.jpg
    IMG_2635.jpg
    96.8 KB · Visningar: 95
  • IMG_2639.JPG
    IMG_2639.JPG
    238 KB · Visningar: 80
  • IMG_2640.jpg
    IMG_2640.jpg
    108.9 KB · Visningar: 70
  • IMG_2641.jpg
    IMG_2641.jpg
    120.4 KB · Visningar: 65
Last edited:
Hej på er!

Går precis i tankar på att köpa en ny hoj och dom två modeller som jag har fastnat lite på är Buell xb12r och Triumph Speed Triple.

Är det någon här som kört bägge och kan jämnföra dom? För- och nackdelar med hojarna?

Skriver detta inlägg i bägge trådarna för att det inte skall bli allt för partiska svar

MVH: En vilsen själ =)

Hej.

Vet ej om du fått svar på din fråga än.
Har ägt en XB9R vilket är i princip samma cykel förutom motorn, provkörde en Speed Triple idag.

Om du inte måste ha topkåpan för luftmotståndet så hade jag helt klart valt en Speed Triple.

Den är bekvämare och tyckte motorn var trevligare än den på XB9R'en.

Innan någon hoppar på mig här i denna tråd nu för att man förespråkar ett annat märke än Buell så vill jag säga följande.

Buell är nog det coolaste märket just för att hojarna är så annorlunda jämfört med övriga dussinhojar. Men just i detta fall så tycker jag att Speed Triplen spöar Buellen.

//Andreas
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top