Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Det kanske stämmer. Jag gick bara på informationen från hemsidan:
With the end of the project, the software is not available for download any more.
ANY DISTRIBUTION OR HOSTING OF OUR SOFTWARE ON OTHER SERVERS IS PROHIBITED!

jag har ingen server eller någon hemsida med länk där man kan ladda ner filen. jag delar helt enkelt med mig till mina vänner.

Det här är licenstexten från versionen som sist gick att ladda ner på ecmspy.com:

:fakta

Den är 3 inlägg lång och börjar på andra inlägget...
 
Hej buell folk.
Nu har olyckan varit framme. Blev precis klar med att ta bort all onödig plast där bak på x1an och allt. Var ute på premiärtur igår, och allt funka som det skulle. Men när jag sedan skulle hem. Så upptäckte jag att inga av blinkersarna fungerade. Jag har sedan tidigare installerat "led-miniblinkers" med motstånd och allt. Det har fungerat hela sommaren. Jag är säker på att allt funka när jag parkerade hos Svärföräldrarna, men när jag åkte hem så sluta alla fyra att blinka. Less som jag började jag felsöka.

Det kommer ström upp till dosan på styret, det har jag kollat. Men sedan kommer det ingen ström till någon av de fyra stiftkontakterna som blinkersarna går in i.

Någon som har någon aning om vad som kan ha gått snett och varför?
 
Hej buell folk.
Nu har olyckan varit framme. Blev precis klar med att ta bort all onödig plast där bak på x1an och allt. Var ute på premiärtur igår, och allt funka som det skulle. Men när jag sedan skulle hem. Så upptäckte jag att inga av blinkersarna fungerade. Jag har sedan tidigare installerat "led-miniblinkers" med motstånd och allt. Det har fungerat hela sommaren. Jag är säker på att allt funka när jag parkerade hos Svärföräldrarna, men när jag åkte hem så sluta alla fyra att blinka. Less som jag började jag felsöka.

Det kommer ström upp till dosan på styret, det har jag kollat. Men sedan kommer det ingen ström till någon av de fyra stiftkontakterna som blinkersarna går in i.

Någon som har någon aning om vad som kan ha gått snett och varför?

Kommer det ström fram till reläet också? Skulle tippa på säkring, relä eller blinkersar i den ordningen. dålig jord kan också ställa till det...
 
Fraktur på pinion drev, spruken splint som håller den på plats.....och då funkar inte hojen......och jag som hoppades på kort-slutning nånstans:arsele

Gick komma in i gear-boxen utan att ta av hela motorn, va "bara" rotera ner den kolla att bak cylindern va i tdc o börja skruva, sen va det bara ta av rocker-boxen och så kunde man ta ut cam-gearsen och slutligen pinion och olje drevet

...nu är det bara resten kvar:huvet
 

Bifogat

  • 100_3594_edited.jpg
    100_3594_edited.jpg
    204.4 KB · Visningar: 79
Kommer det ström fram till reläet också? Skulle tippa på säkring, relä eller blinkersar i den ordningen. dålig jord kan också ställa till det...

Fan, det glömde jag kolla. Ska göra det imorgon, Säkringarna i boxen har jag kollat ingen såg trasig ut, för säkerhetsskull så bytte jag varenda säkring. Ska dock kolla ifall det kommer ström till relät, vart får man tag på nytt relä ifall det är det som har gått? går det sönder av någon speciell anledning? iom att det har funkat bra tills allt blev klart?
 
Fraktur på pinion drev, spruken splint som håller den på plats.....och då funkar inte hojen......och jag som hoppades på kort-slutning nånstans:arsele

Gick komma in i gear-boxen utan att ta av hela motorn, va "bara" rotera ner den kolla att bak cylindern va i tdc o börja skruva, sen va det bara ta av rocker-boxen och så kunde man ta ut cam-gearsen och slutligen pinion och olje drevet

...nu är det bara resten kvar:huvet

Byt oljedrevet när du ändå är igång. det var tydligen lite klent på dom tidiga årsmodellerna (upp till 06 tror jag)

Jävla osis, men skönt att du hittat felet i alla fall :tummenupp

Fan, det glömde jag kolla. Ska göra det imorgon, Säkringarna i boxen har jag kollat ingen såg trasig ut, för säkerhetsskull så bytte jag varenda säkring. Ska dock kolla ifall det kommer ström till relät, vart får man tag på nytt relä ifall det är det som har gått? går det sönder av någon speciell anledning? iom att det har funkat bra tills allt blev klart?
Köp ett relä för diodblinkers på Biltema. det för europeiska bilar passar rakt av. kostar bara en hundring dessutom. (åtminstone passar det rakt av på XB, ta med det gamla och jämför för säkerhets skull)
 
Last edited:
Byt oljedrevet när du ändå är igång. det var tydligen lite klent på dom tidiga årsmodellerna (upp till 06 tror jag)

Jävla osis, men skönt att du hittat felet i alla fall :tummenupp


Köp ett relä för diodblinkers på Biltema. det för europeiska bilar passar rakt av. kostar bara en hundring dessutom. (åtminstone passar det rakt av på XB, ta med det gamla och jämför för säkerhets skull)

Jo då.,...fick vålda ut den så den gick av lite varstans
 
Jag tackar för alla tips och trrevliga diskusioner mm. men nu är min tid över här då jag gått o köpt mig en v-rod muscle. ha det så bra allihopa så ses vi kanske på vägarna =)
 
Mjuk framgaffel! xb12ss -09

Hej alla! Ang min 2009 XB12SS

Är det någon fler än mig som upplever framgaffeln aldeles för slapp?? när man bromsar upp på stoppie så komprimeras ca 70% av gaffeln bara man tittar på bromsgreppet sen funkar det väl bra men den går ihop alles för mycke innan den styvar till... plus att om man är det minsta oförsiktig efter en wheelie så att man kommer ner lite hårt då bottnar gaffeln med ett otäckt klonk.. (aldrig varit med om detta efter 2002 då jag missade tvåan på min gsx-r 750 då klonka det rätt kraftigt, lysena slockna och jag fick ont i pungen.. ) sista grejen e att eftersom det är en fighter så ska den ju köras som en fighter,.. det lilla lilla steget från en trottoar ner till vägen tar man ju ofta lätt med lite gas så den lixom kliver ner fint.. tom det får min gaffel att bottna ibland.. men grejen är att det kan fan inte vara något fel på den för den är så aldeles underbar efter landsvägen och på riktigt riktigt kuriviga Norska vägar..

Måste jag lassa i trögare gaffelolja eller tom fixa hårdare fjädrar???

MVH /Jompas
 
Hej alla! Ang min 2009 XB12SS

Är det någon fler än mig som upplever framgaffeln aldeles för slapp?? när man bromsar upp på stoppie så komprimeras ca 70% av gaffeln bara man tittar på bromsgreppet sen funkar det väl bra men den går ihop alles för mycke innan den styvar till... plus att om man är det minsta oförsiktig efter en wheelie så att man kommer ner lite hårt då bottnar gaffeln med ett otäckt klonk.. (aldrig varit med om detta efter 2002 då jag missade tvåan på min gsx-r 750 då klonka det rätt kraftigt, lysena slockna och jag fick ont i pungen.. ) sista grejen e att eftersom det är en fighter så ska den ju köras som en fighter,.. det lilla lilla steget från en trottoar ner till vägen tar man ju ofta lätt med lite gas så den lixom kliver ner fint.. tom det får min gaffel att bottna ibland.. men grejen är att det kan fan inte vara något fel på den för den är så aldeles underbar efter landsvägen och på riktigt riktigt kuriviga Norska vägar..

Måste jag lassa i trögare gaffelolja eller tom fixa hårdare fjädrar???

MVH /Jompas


Har samma probelm på min men har inte kunnat forska i det så mycket då den stått på verkstad i ca 5månader mer eller mindre hela tiden sen jag köpte den pga nått tjall med ecm:en eller programvaran i den.
 
Har samma probelm på min men har inte kunnat forska i det så mycket då den stått på verkstad i ca 5månader mer eller mindre hela tiden sen jag köpte den pga nått tjall med ecm:en eller programvaran i den.

Fy fan det lät inge kul! =( går den över huvudtaget inte eller går den ont?

vi får hålla kontakten vad gäller det här med fjädringen för det måste åtgärdas om jag ska kunna trivas så som jag vill på hojen!

/Jompas
 
Fy fan det lät inge kul! =( går den över huvudtaget inte eller går den ont?

vi får hålla kontakten vad gäller det här med fjädringen för det måste åtgärdas om jag ska kunna trivas så som jag vill på hojen!

/Jompas

Har du prövat att skruva på med kompressionsdämpning?

Här är en länk till en massa info om fjädringen på just XB. sista utvägen är tyngre olja.
Inställningen av fjädringen är ju väldigt viktig på dom här hojarna pga gaffelvinkel och försprång. Jag är ingen expert, men killarna som skriver i länken ovan vet vad dom snackar om...
 
Fy fan det lät inge kul! =( går den över huvudtaget inte eller går den ont?

vi får hålla kontakten vad gäller det här med fjädringen för det måste åtgärdas om jag ska kunna trivas så som jag vill på hojen!

/Jompas

Den går men man kan tro att de monterat in en känguru i ecm:en för den spottar och hostar och nyser och ja hoppar fram mer än den brummar.
 
Hejsan.
Har fått problem med min XB12S. har varit något lustigt med elen från början på den. Den har inte behållt klocka o trip + att ibland när man rullat in den i garaget så har mätarna gått varvet (precis som den gör när man vrider på nyckeln) fast utan nyckeln i.
Igår så åkte jag nån mil o stannade, o när jag skulle starta den igen så lät det som om startmotorn kuggade över. Vid tredje försöket så hoppade den igång o allt var som vanligt.
Vid nästa stopp så var det inga bekymmer men efter ett par mil så skulle jag tanka och då vart det likadant igen och sen efter ett par försök så tändes bara lyset + helljuslampan i panelen o inte ett liv från start eller bränslepumpen.
Fick köra hem eländet på kärra o i morse provade jag en gång o då lyste allt som vanligt men när jag tryckte på startknappen så tvärdog det.
Några förslag på vad det skulle kunna vara? Kan det vara så enkelt som batteriet? Jag o el är inga vänner precis, ser knappt skillnad på + o -

Mvh Håkan
 
Hejsan.
Har fått problem med min XB12S. har varit något lustigt med elen från början på den. Den har inte behållt klocka o trip + att ibland när man rullat in den i garaget så har mätarna gått varvet (precis som den gör när man vrider på nyckeln) fast utan nyckeln i.
Igår så åkte jag nån mil o stannade, o när jag skulle starta den igen så lät det som om startmotorn kuggade över. Vid tredje försöket så hoppade den igång o allt var som vanligt.
Vid nästa stopp så var det inga bekymmer men efter ett par mil så skulle jag tanka och då vart det likadant igen och sen efter ett par försök så tändes bara lyset + helljuslampan i panelen o inte ett liv från start eller bränslepumpen.
Fick köra hem eländet på kärra o i morse provade jag en gång o då lyste allt som vanligt men när jag tryckte på startknappen så tvärdog det.
Några förslag på vad det skulle kunna vara? Kan det vara så enkelt som batteriet? Jag o el är inga vänner precis, ser knappt skillnad på + o -

Mvh Håkan

Hade det på min och det va inte värre än att skruva dit minus eller om det va plus kabeln på batteriet igen..
Kan även va så att ditt batteri håller på att dumma sig.
mitt tog inte emot laddning så jag åkte in till micro för att köpa ett nytt.
Va ca:1 år gammalt.
Han i butiken skakade mitt batteri kraftigt och sa till mig att prova att ladda det igen, tog emot laddningen och funkade i 1,5 år till innan jag la hojen.
 
Hejsan.
Har fått problem med min XB12S. har varit något lustigt med elen från början på den. Den har inte behållt klocka o trip + att ibland när man rullat in den i garaget så har mätarna gått varvet (precis som den gör när man vrider på nyckeln) fast utan nyckeln i.
Igår så åkte jag nån mil o stannade, o när jag skulle starta den igen så lät det som om startmotorn kuggade över. Vid tredje försöket så hoppade den igång o allt var som vanligt.
Vid nästa stopp så var det inga bekymmer men efter ett par mil så skulle jag tanka och då vart det likadant igen och sen efter ett par försök så tändes bara lyset + helljuslampan i panelen o inte ett liv från start eller bränslepumpen.
Fick köra hem eländet på kärra o i morse provade jag en gång o då lyste allt som vanligt men när jag tryckte på startknappen så tvärdog det.
Några förslag på vad det skulle kunna vara? Kan det vara så enkelt som batteriet? Jag o el är inga vänner precis, ser knappt skillnad på + o -

Mvh Håkan

Som sagt. kolla att batteripolerna är dragna. kolla även att det inte har nött igenom isoleringen på någon kabel nånstans.(inte helt ovanligt) där kabelstammen går förbi batteriet brukar vara ett bra ställe att börja leta på.
 
Tack för tipsen, ska kolla ledningarna noga o har satt batteriet på laddning.
Ska kolla om det håller volttalet som det ska.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top