Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Jörgen, såg dej på Sveavägen i går kväll. Hojen ser riktigt schysst ut! :tummenupp Kände igen dej på Metmachex svingen, hade en sån på min förra twin cam.

Vad kul! Jag brukar avsluta mina turer vid Donken om det sitter ngn där jag känner. Likaledes ikväll :hihi Kom just från garaget.
Du får morsa nästa gång! Men jag kanske var på rull när du såg mig...

Jag är helnöjd med Metmachexsvingen! Vilket snyggt hantverk det är! :buga

/J
 
Vad kul! Jag brukar avsluta mina turer vid Donken om det sitter ngn där jag känner. Likaledes ikväll :hihi Kom just från garaget.
Du får morsa nästa gång! Men jag kanske var på rull när du såg mig...

Jag är helnöjd med Metmachexsvingen! Vilket snyggt hantverk det är! :buga

/J

Satt i bilen vid ett trafikljus. Du verkade ha glömt en del av trafikreglerna man fick lära sej på körskolan... men man gör ju gärna det på en schysst hoj eller bil för den delen med! :-)

Ja svingen är riktigt fin! Lätt som fan jämfört med järnklumpen som satt på FXD'n åtminstonde. Gissar att inte original Sporty svingarna är så lätta heller...
 
Satt i bilen vid ett trafikljus. Du verkade ha glömt en del av trafikreglerna man fick lära sej på körskolan... men man gör ju gärna det på en schysst hoj eller bil för den delen med! :-)

Ja svingen är riktigt fin! Lätt som fan jämfört med järnklumpen som satt på FXD'n åtminstonde. Gissar att inte original Sporty svingarna är så lätta heller...

Vad härligt att höra! Nipponsporthojskompisarna tycker att jag kör som en korgosse. Äntligen! Det här ska jag visa dom! :banana ;)

Ja det skilde 1.7 kg mot den gamla sporstersvingen. Jag tillverkade även ett alukedjeskydd istället för det gamla i stål. Då hade jag sparat över 2 kg sedan :hihi Och då är ändå Metmachexen säkert dubbelt så styv dom originalsvingen. Det känns ju stor skillnad nar man gasar igenom svängar med ojämn vägbana!

Kan tänka mig att den gjorde nytta på FXD'n. De är ju tyngre hojar fast med nästan lika klen originalsving.
 
Här kommer vinterns projket.

Nu så är det äntligen reggat å klart för att åka gata. Nu så skall den bara isär å lackas å ses över. Hade denna motorn i min gamla Buell.
 

Bifogat

  • Klart.JPG
    Klart.JPG
    98.6 KB · Visningar: 174
Jag hade tänkt konvertera till en sån här bakdel. Ger hojen en lite argare look, eller hur? :) Kitet kommer med distanser som höjer bakramen och gör att den lutar lite mer framåt.

xbHB-009b.jpg

xbhb-009_prod.jpg


Men eftersom grabben börjar bli gammal nog att åka med så skiter jag nog i det. Byter bort kitet mot en hel och fin sadel från XB9S eller någon annan sadel som är låg och passar på en XB12S. Eller om nån vill köpa för 2800 spänn, vilket är vad jag betalde från England. Kostar 360€ på Speed of Color i Tyskland. http://www.speed-of-color.de/index.php?cat=HECKUMBAUXB&product=XBHB-009

Mer bilder här
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00485.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00486.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00484.jpg
http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00483.jpg
 
Japps

Ja det är framfälg ifrån GSX1100R-88 3-ekrad 18 tums framfälg 2,75 bred. Suzuki Hayabusa bakfälg och gaffel. Motorn är en S&S 100 tums.
 
Ja det är framfälg ifrån GSX1100R-88 3-ekrad 18 tums framfälg 2,75 bred. Suzuki Hayabusa bakfälg och gaffel. Motorn är en S&S 100 tums.

Hej

Kul att se en till med likadan snurra! Har du bänkat och sett vad den ger? Några förändringar, kam, förgasare?

Mvh
J
 
Up kittning

Hej hopp.

Har lite planer på att fixa lite saker.

Så var köper ni carbon prylar billigt? ska ha lite olika saker.

Ska ha trans kåpor i svart, målar man om dom eller köper man wrinkel black. Var köper man sånt beggat?

Är det nån som köper sina reserv delar från utlandet och anser att det är billigare och går relativt fortare än via ombud i sveriga för harley?

Jepp nu kan det bara bli snö så man får åka lite isracing med motarden :-)

/M
 
har

Har bänkat den för några år sedan till 110 Hk på bakehjulet men då med raka 50 mm rör. Nu är det 3stegs steppad 2-1 system med rätt längden på rören. Kan komma att bli något höhre komp i vinter samt ytterligare lite portning samt dit med Pro Flow pumpen. Lite annan drevning lär det nog bli också då den är grymt ryckig nu ....


Hej

Kul att se en till med likadan snurra! Har du bänkat och sett vad den ger? Några förändringar, kam, förgasare?

Mvh
J
 
Har bänkat den för några år sedan till 110 Hk på bakehjulet men då med raka 50 mm rör. Nu är det 3stegs steppad 2-1 system med rätt längden på rören. Kan komma att bli något höhre komp i vinter samt ytterligare lite portning samt dit med Pro Flow pumpen. Lite annan drevning lär det nog bli också då den är grymt ryckig nu ....
Ok!

Din motor är några år, då har du kanske S&S 555 kammen i?

Min är en 07:a och leverades med S&S 600-kammen, jag fick ut 126.8 rwhp nånting samt 162 Nm med nuvarande Supertrapp 2-2, Mikuni HSR48:a samt lite tillsnyggade kanaler och ventilsätesvinklar. Men i vinter jag ska bygga ett system med steppade krökar trestag från 1 3/4" till 2" precis som du.
Kör också med proflowpump, lite skillnad på flöde jämfört med original när man tittar ned i oljetanken på tomgång :hihi

Var dock tvungen att skaffa oljefilterhus från 4-pet med reduceringsventil till proflowpumpen, annars skenade oljetrycket vid kall motor. NRHS oljefilterhus är skit och funkar inte.

/J
 
Last edited:
.....

Andrews N9 kammar har jag för mig att det är i. Vilken Pro Flow pump är det du har? Finns ju 2 olika modeller. Zippers har inte pratat något med mig om att man skall kunna vara tvungen att ha reduceringsventil. Däremot vart jag visst tvungen att ha ett fitting Kit då jag just skulle ha den i ett S&S block ?


Ok!

Din motor är några år, då har du kanske S&S 550 kammen i?

Min är en 07:a och leverades med S&S 600-kammen, jag fick ut 126.8 rwhp nånting samt 162 Nm med nuvarande Supertrapp 2-2, Mikuni HSR48:a samt lite tillsnyggade kanaler och ventilsätesvinklar. Men i vinter jag ska bygga ett system med steppade krökar trestag från 1 3/4" till 2" precis som du.
Kör också med proflowpump, lite skillnad på flöde jämfört med original när man tittar ned i oljetanken på tomgång :hihi

Var dock tvungen att skaffa oljefilterhus från 4-pet med reduceringsventil till proflowpumpen, annars skenade oljetrycket vid kall motor. NRHS oljefilterhus är skit och funkar inte.

/J
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top