Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Jo ja va o kolla på den när dom ville h 90k för den, stod o vela lite.
Sen när ja skulle visa en polare vilken hoj ja tittat på var priset helt plötsligt 65k så då slog ja till direkt ^^. kan man lägga ner massa pengar på o göra den personligt oxo :D



Fin xb9s btw :yoparty

Spana in denna sida :-) finns allt och lite till :

www.hillbilly-motors.com eller www.goetz-motorsport.de

Har själv beställt guldfärgade kopplings och broms handtag till min.

Någon som vet prestanda på XB12R? 0-100 km/h? 0-200 km/h? Toppfart?

Man blir rätt blind av att cykeln varvar så lite som den gör. så man upplever inte farten lika mycket som på andra hojar tycker jag.
 
Kolla över skruvar och muttrar...

...då och då är bra att göra, annars kan det bli så här:




Det är alltså främre delen/mittendelen av motorspoilern som blivit... eeeh... spontanmodifierad. Fästskruvarna på vänster sida till motorspoilern vibrerade loss (trots Loctite), vilket resulterade i att spoilern la sig på grenröret = flashback till när man var liten och eldade modeller. I love the smell of melting plastic in the morning :D

Nu skulle detta iofs inte hänt om jag kört med originalsystem, det har ju även infästningspunkter för spoilern i framkant av ljuddämparen. Dessa två skruvar finns dock inte på Micron-systemet.
 
Enligt uppgifter som jag sett ligger det runt 3.7 0-100 och 17.6 0-200

Toppfart ca: 220

Personligen så tror jag inte på siffror utan jag går på känsla :D

17,6? Kan det verkligen stämma? Fasen min RS4 var ju snabbare än det där :confused:

Är de där siffrorna standard eller med Buells "trim" kit? dvs luft, buller och chip.
 
17,6? Kan det verkligen stämma? Fasen min RS4 var ju snabbare än det där :confused:

Är de där siffrorna standard eller med Buells "trim" kit? dvs luft, buller och chip.

Tveksamt.. men som sagt så tror jag inte på siffror utan att ha testat själv.

:felämne Är inte RS4 en fyrhjulig pryl med drivning på de flesta av dem och en hel hop med HK ?
 
...då och då är bra att göra, annars kan det bli så här:

Det är alltså främre delen/mittendelen av motorspoilern som blivit... eeeh... spontanmodifierad. Fästskruvarna på vänster sida till motorspoilern vibrerade loss (trots Loctite), vilket resulterade i att spoilern la sig på grenröret = flashback till när man var liten och eldade modeller. I love the smell of melting plastic in the morning :D

Nu skulle detta iofs inte hänt om jag kört med originalsystem, det har ju även infästningspunkter för spoilern i framkant av ljuddämparen. Dessa två skruvar finns dock inte på Micron-systemet.

Tack för tipset ..

Upptäckte att jag saknade en av dessa.
 
Man sparar iaf 670 kr på att se till att just dessa skruvar sitter fast... har jag hört. :D

Och skruven kostar 57 spänn + moms på ProBike. Måste vara en av dom dyraste skruvar jag nånsin köpt. :-) Men det är ju nästan gratis jämfört med vad det kan kosta...

Det var original Loctite på skruven så det kanske är en god idé att Loctite'a dessa skruvar framöver. Verkar vara vanliga skruvar att tappa...
 
Och skruven kostar 57 spänn + moms på ProBike. Måste vara en av dom dyraste skruvar jag nånsin köpt. :-) Men det är ju nästan gratis jämfört med vad det kan kosta...

Vänta bara till den dagen du ska handla en ny kopplingswire till en sportster, 1200:- :hihi

/J
 
Vänta bara till den dagen du ska handla en ny kopplingswire till en sportster, 1200:- :hihi

/J

Det kostar att ligga på topp! :D Har rasat shovelmotor tre gånger för ca 15 släng per gång och twin cam motor två gånger för typ 20 släng åt gången. Undrar vad fan man håller på med...:rolleyes: Några andra bra priser; bromshandtag Buell XB 1031:- packboxar Buell S1 gaffel 1500:- Någon lever gott på våra pengar...

Svarvade en shift light, slår ju i det jävla varvstoppet hela tiden :huvet

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00433.jpg

Fixade ett vevhusventilationsfilter

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00442.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00440.jpg

Eloxerade gaffeln svart

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00439.jpg

Nu ska bara ramen och plastprylarna målas.
 
Last edited:
Ja eller till buell -04 594:- pistolas :gnissla

/M

Det är ju rena vrakpriset för att vara HD! :hihi
/Avis

Det kostar att ligga på topp! :D Har rasat shovelmotor tre gånger för ca 15 släng per gång och twin cam motor två gånger för typ 20 släng åt gången. Undrar vad fan man håller på med...:rolleyes: Några andra bra priser; bromshandtag Buell XB 1031:- packboxar Buell S1 gaffel 1500:- Någon lever gott på våra pengar...

Svarvade en shift light, slår ju i det jävla varvstoppet hela tiden :huvet

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00433.jpg

Fixade ett vevhusventilationsfilter

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00442.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00440.jpg

Eloxerade gaffeln svart

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00439.jpg

Nu ska bara ramen och plastprylarna målas.

Vad roligt med lite byggbilder! :tummenupp

Snygg shiftlight! Är det varteloxerat eller har du svarvat huset i svart nylon?

Diskret ventfilter men behöver du ingen catchcan för kondensvatten och oljedroppar?

/J
 
Last edited:
Det kostar att ligga på topp! :D Har rasat shovelmotor tre gånger för ca 15 släng per gång och twin cam motor två gånger för typ 20 släng åt gången. Undrar vad fan man håller på med...:rolleyes: Några andra bra priser; bromshandtag Buell XB 1031:- packboxar Buell S1 gaffel 1500:- Någon lever gott på våra pengar...

Svarvade en shift light, slår ju i det jävla varvstoppet hela tiden :huvet

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00433.jpg

Fixade ett vevhusventilationsfilter

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00442.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00440.jpg

Eloxerade gaffeln svart

http://i117.photobucket.com/albums/o71/Bjorne666/DSC00439.jpg

Nu ska bara ramen och plastprylarna målas.

Var fick du betala för eloxera fram benen och var gjorde du det? några tips mkt rengöring innan eller?
 
En massa text om ambitiösa ingrepp på hojen

En liten fråga; vad använder du för att trigga shiftliten?

En fråga till; har du fixat och donat nå't mer med ECM-spy? Några tips? Tänkte hooka upp hojen till dator nästa helg. Mest för att kolla hur programmet ser ut och funkar.
 



Vad roligt med lite byggbilder! :tummenupp

Snygg shiftlight! Är det varteloxerat eller har du svarvat huset i svart nylon?

Diskret ventfilter men behöver du ingen catchcan för kondensvatten och oljedroppar?

/J

Tack! :-) Shiftlighten är i alujumjum och svarteloxerad.
Min erfarenhet är att XB'n inte alls trycker ut lika mycket genom vevhusventen som andra HD motorer. Killarna på Bad Weather Bikers verkar vara av samma uppfattning, så jag provar så här.

En liten fråga; vad använder du för att trigga shiftliten?

En fråga till; har du fixat och donat nå't mer med ECM-spy? Några tips? Tänkte hooka upp hojen till dator nästa helg. Mest för att kolla hur programmet ser ut och funkar.

Tänker använda Dynateks Shift Minder modul. Får förhoppningsvis hem en genom en polare som är i USA nu. Annars säljer ju Moto Speed Dynatek.

Gällande ECMspy så läs sista siffrorna på din ECM för att se vilken ECM du ska välja när du startar programmet. Använd nyckeln längst upp till vänster för att växla mellan realtidsvisning och att ladda upp/ner EEprom och bränslemappar. Tog mej en stund att komma på... Funkar skitbra!

Var fick du betala för eloxera fram benen och var gjorde du det? några tips mkt rengöring innan eller?

En ambrosia kaka. Det har sina fördelar att ha klubben granne med en eloxeringsfirma :-) Bort med all olja bara. Benen är redan natureloxerade så det får man köra bort i aveloxeringsbadet. Normalt så betar dom innan eloxering så det är inte mycket förarbete att tala om. Scotch brite, polering eller vattenslip funkar bra.

Säg till om du behöver hjälp med eloxering så fixar vi det.
 
Last edited:
Tack! :-) Shiftlighten är i alujumjum och svarteloxerad.
Min erfarenhet är att XB'n inte alls trycker ut lika mycket genom vevhusventen som andra HD motorer. Killarna på Bad Weather Bikers verkar vara av samma uppfattning, så jag provar så här.

Aha! Snyggt blev det iaf!

Ok, ja det är ju bara att prova. Det brukar vara när man går upp till 10.5:1 i komp som det blir lite större krav på ventilationen.

Men det är ju bara att prova, jag tror att det kommer att drälla ned filtret om du gillar att gasa. Men det är ju bara min gissning. ;)

/J
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top