Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hej, nu är det bestämt, får hem min mc på Lördag.
Då skivbromsen minst sagt är annorulunda på Buell med en smalare skivbroms längst ut på däcket undrar jag om ni har någon specifik modell att rekommendera om jag vill köpa nytt skivbromslås?

//Daniel

ABUS Granit 68 Victory X-plus passar i bakre skivan
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Tack för svaret.
Verkar finnas två varianter av det låset (halv låsbult) (hel låsbult) Har det någon betydelse vilken av dessa man köper eller passar bägge den bakre skivan?
granit68halv.jpg


granit687hel.jpg
 
Last edited:

Antagligenkansk

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
2003, Buell, XB9S
Hej!
Jag har precis bytt oljor och justerat primärkedjan på min buell, och efter detta så blev den mycket mer svårstartad. Det är som att den försöker starta på för lågt varv.
Min fråga är: måste jag göra en tps reset. Eller tror ni att jag har lyckats spänna primärkedjan för mycket?
Annars känns det ju som att oljebyte borde göra att varvtalet på tomgång borde snarare stiga än sjunka?
Tacksam för svar!

Mvh
Minå Wilson
 

robban-71

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2010
Ort
luleå
Hoj
2006 buell ulysses
förmodligen är kedjan på tok för spänd. tps reset har inget med en vanlig service att göra. släpp på kedjan bara.
:tungan
 

nomis1

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Buell xb12x 06
Hej!

Är det någon som har en voltregulator till en Buell Ulysses XB12X 2006? Jag tror att modellnumret ska vara Y1302.02A8. Om inte, har ni något tips på vart man kan hitta en sådan på någorlunda kort notis och utan att man blir helt skinnad?

/Simon
 

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Hej!

Är det någon som har en voltregulator till en Buell Ulysses XB12X 2006? Jag tror att modellnumret ska vara Y1302.02A8. Om inte, har ni något tips på vart man kan hitta en sådan på någorlunda kort notis och utan att man blir helt skinnad?

/Simon

Billigaste i Europa tror jag är här! Har du möjlighet se till att beställa från staterna då de ligger på ~120$! Kontakta www.americansportbike.com då de skickar till Europa vilket inte amerikanska harley dealare får göra.

/Marcus
 

crichaan

BUELL Rider
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
Buell XB12R
hej hej
är det nån som vet vad de kan vara för fel när klocka och trippmätare nollas när man stänger av hojen?
enstaka ggr kan de vara kvar.
har kollat alla kontakter under instrumenten och batteriet är nytt.
mvh kimmen :hej

För min del var det batteriet, Nytt batteri säger du? Köpt klappat o klart lr torrbatteri som du fyllde själv?
Fungerar det bättre nu? Laddade du på det helt innan du installerade och började köra?

Innan jag bytte batteri (även anledningen till att mitt batteri blev riktigt uselt) lade laddningsrelät/ voltregulatorn av vilet resulterade i att jag laddade ur batteriet Totalt innan jag upptäckte felet med relät vilket oftast förstör ett batteri. Hoppas hojen rullat på bra ändå i sommar för övrigt?

-RIDE ON! :rock
 
Last edited:

crichaan

BUELL Rider
Gick med
30 Mar 2007
Ort
Norrtälje
Hoj
Buell XB12R
Någon som vet om det går att få en RRS feed direkt till sin mailadress vid nya inlägg i trådden (denna tråd) lr andra trådar med denna uråldriga bakomliggande forumteknik? :huvet
/Christian
 

Skalman08

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Sthlm/Kista
Hoj
-82 Honda xv750 café racer
Hej alla! :hej

Har sedan länge vart småkär i Buell, men ännu inte ägt eller provkört någon,
men står nu med ett extremt köpsug på en XB12s -04 jag hittat.

Någon som har tips på saker jag bör fråga/kolla när jag provkör?
Erfarenheter av denna hoj och årsmodell i allmänhet?
Några barnsjukdomar man bör känna till?

Sen undrar jag även över längdfrågan..
har förstått att vissa längre personer kan uppleva att hojen känns lite kort?
Jag är 1.89cm, hur långa är ni stolta ägare av denna underbara maskin? :tungan
 

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Antar att längden din bara är ett slarvfel... Prio ett är att kolla om den varit lagd! Ramen kan ha tagit stryk och bucklats och det är ju inte roligt då det även är bensintanken! Jag är strax över 1,8 men jag kör ju en Ss som är lite större! Kolla på ljuddämparen om den är rostig. Orginalet är gjort i gjutjärn och min cykel skall det bytas pipa på för fjärde gången (det är en 09:a).

Hej alla! :hej

Har sedan länge vart småkär i Buell, men ännu inte ägt eller provkört någon,
men står nu med ett extremt köpsug på en XB12s -04 jag hittat.

Någon som har tips på saker jag bör fråga/kolla när jag provkör?
Erfarenheter av denna hoj och årsmodell i allmänhet?
Några barnsjukdomar man bör känna till?

Sen undrar jag även över längdfrågan..
har förstått att vissa längre personer kan uppleva att hojen känns lite kort?
Jag är 1.89cm, hur långa är ni stolta ägare av denna underbara maskin? :tungan
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Hej, har en Buell 1125 där den inte verkar få någon laddning alls när den är igång.
Batteriet tar emot laddning via laddare.
Är det laddningsrelät som är det mest troliga som pajat eller vad tror ni?
Ungefärlig kostnad för ett nytt relä?
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hej, har en Buell 1125 där den inte verkar få någon laddning alls när den är igång.
Batteriet tar emot laddning via laddare.
Är det laddningsrelät som är det mest troliga som pajat eller vad tror ni?
Ungefärlig kostnad för ett nytt relä?

Vad är det för årsmodell ? eller ännu bättre tillverknings år
 
Last edited:

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Såvitt jag vet så är den tillverkad 2008, dock uttagen först 2010

En 1125R med blå ram ?
På 2008:an hände det att laddnings regulatorn gick sönder.

Finns massor att läsa här http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/290431/646530.html?1377053890
Går att köpa här : http://www.roadstercycle.com/ eller http://www.americansportbike.com/shoponline/ccp0-prodshow/18037.html , http://www.twinmotorcycles.nl/websh...me=Buell_1125RCR_2008-2010_voltage_regulator_
 

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Tack för infon och svaret
varningslampan började lysa och efter en stund så kunde jag se "system voltage" som text. Den började då gå ojämnt och sen dog den helt. Gick inte att starta förrens jag laddat upp batteriet igen.
På premiärturen efter laddningen så började varningslampan lysa rätt fort, och enligt kompisen som mätte så får inte batteriet någon laddning alls i mc´n.
Vad kan jag göra för att se om det är regulatorn som är boven så att jag inte beställer något som ändå inte löser det?

Tack på förhand

//Daniel
 

Skalman08

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Sthlm/Kista
Hoj
-82 Honda xv750 café racer
Antar att längden din bara är ett slarvfel... Prio ett är att kolla om den varit lagd! Ramen kan ha tagit stryk och bucklats och det är ju inte roligt då det även är bensintanken! Jag är strax över 1,8 men jag kör ju en Ss som är lite större! Kolla på ljuddämparen om den är rostig. Orginalet är gjort i gjutjärn och min cykel skall det bytas pipa på för fjärde gången (det är en 09:a).

Tack för tipsen!

Var och provkörde xb12an, och vilket monster! =]
Dämparen va bytt till en med extremt mkt klös i, inget rost va jag kunde se.
Ramen såg bra ut, va "crash-puckar" på den som installerats vid förra servicen.

Klockren hoj alltså! De va bara ett problem med den.. och det var att neutral-lampan inte fungerade
och säljaren har nu kollat upp det och tror att det antingen kan vara lampan i panelen (som såg fräsh ut när vi kollade på den) eller neutral switchen. Han sa att det senare skulle kosta ca 1000:- att fixa, men vill inte fixa det själv utan att han kan gå ned den pengen i pris istället....

Är rätt kass på meck-biten måste jag erkänna, vad gör neutral switchen, och är det dyrt att byta?
Vad tycker ni? Är det att köpa grisen i säcken eller kan jag lita på det han säger?
Jag vill ju inte att det ska va nå skit me växellådan å stå med en massa reparations-kostnader det första jag gör....
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top