Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet
 
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet

Grattis! Äntligen :).
Men 50$ från USA tycker jag nog inte är så jätte mycket faktiskt med tanke på vad det kostar för oss ibland när vi skickar saker till kunder i t.ex Norge som är grannland. Skall ju ändå färdas typ halva jordklotet innan det är framme i Götet :).
 
Grattis! Äntligen :).
Men 50$ från USA tycker jag nog inte är så jätte mycket faktiskt med tanke på vad det kostar för oss ibland när vi skickar saker till kunder i t.ex Norge som är grannland. Skall ju ändå färdas typ halva jordklotet innan det är framme i Götet :).


Är ju inga gigantiska saker jag beställt direkt. :va

Skönt att vi är igång med trött på att jobba inläggen redan. Klockan är ju faktiskt 08:45 nu så nu har vi nog jobbat klart... :D
 
Är ju inga gigantiska saker jag beställt direkt. :va

Skönt att vi är igång med trött på att jobba inläggen redan. Klockan är ju faktiskt 08:45 nu så nu har vi nog jobbat klart... :D

Japp nu har vi gjort vårt för idag *hahaha*. Klart man måste börja med lite sporthoj på morgonen innan man kommer igång ;).
 
Fan nu fick man att göra...
Massa supportskit som kom in.. Suck.

Och en annan måste förbereda ett litet möte som jag skall ha med en leverantör som skall dyka upp här om ca 20 min. Jäklar vad han måste ge mig bra priser för saker och ting som kompensation för att man inte kan sitta här och knappa ;)
 
Och en annan måste förbereda ett litet möte som jag skall ha med en leverantör som skall dyka upp här om ca 20 min. Jäklar vad han måste ge mig bra priser för saker och ting som kompensation för att man inte kan sitta här och knappa ;)

Såja nu kanske Kandikerna kan beställa sin Buss.
 
Gött igår skickades prylarna från USA. Men ska det ta en vecka att få över dem över det lilla havet? Lägger de dem på en barkbåt och hoppas att de kommer fram?
Det positiva är att de inte dragit några dollars än. Men det kommer la...
Hutlös frakt på 50$. :huvet

Du får väl hoppas att dom börjar ta emot flyg i norra europa också snart, annars kan det bli förseningar
 
K&N Filter

tja !
fick en bekräftelse från US. idag nu har dom sickat mitt k&n filter :tummenupp
har ju sen tidigare det som följer med i race kitet och skall motsvara k&n filtret, men tycker det ser bra jäkla slitet ut nu, bågen har gått 3200mil så enligt boken skall ju det bytas där?
filtret är på väg iaf och nu får men väll se hur lång tid det tar:gnissla
även om det vart som jag kunnde se billigare att köpa där så var det ju ingen roligt att se att filtret bara kostade 340:- och frakten lika så, alltså runt 680:- när den landar hemma. nu blir det till att jaga reng medel och olja/klister oxå, går ju bra första taget då brukar vara behandlad vid frakt vad jag kan förstå. :confused:

hade.
 
Last edited:
Då har man varit produktiv idag också. Satte på handtagsvärmare, en switchpod från en '08:ans Ulysses (för att slippa en extra, ful, strömbrytare), och monterade en spänningsindikator bestående av en enda två-färgs LED i instrumentpanelen. Spänningsindikatorn köpte jag av en Schweizisk kille, Joerg Hau. Den heter VM2-DUO.

Lite bilder på voltmätaren:
buell-rats-nest.jpg

Cylindern till vänster i ormboet är själva mätaren.

buell-instrument-cluster-with-led.jpg

Jag borrade upp ett lite större hål och satte in dioden i den oanvända luckan under bensinlampan.

buell-with-voltmeter.jpg

...Och så här ser det ut när den lyser.
 
Import Buell XB12s

Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)
 

Bifogat

  • IMG_0808.jpg
    IMG_0808.jpg
    238.9 KB · Visningar: 99
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)

Grattis till nya hojen, ser jäkligt grym ut :yoparty
 
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)

Grattis till hojen.


Till någon som kanske vet.
Har upplevt ett litet problem de senaste 2 dagarna med min hoj.
När jag startar den i garaget så startar den utan problem. Detta är i ett garage med temp mellan 15 - 20 grader.
Kör till jobbet ca 1 mil. När jag sedan kommer ut från jobbet på eftermiddagen så startar hojen men dör direkt. Har hänt 2 dagar på raken. Hjälper jag den med lite gas så är det inga problem. Efter att jag kört ett par hundra meter så kan jag släppa gasen och den går fint på tomgång.

När jag startar den och får hjälpa den med gasen så känns det som att den är segstartad och nästan som om den får för mycket soppa.

Kan detta bero på att jag kör en kort sträcka till jobbet och att batteriet ej laddas tillräckligt? Eller har jag ett allvarligare problem?
Om det är batteriet räcker det då att jag kör en längre sträcka eller måste jag köpa en laddare och ladda batteriet?
Bränslepump och all elektronik går igång när jag slår på tändningen.

Hoppas någon kan ge mig en ledtråd om vad det kan vara.
Hoppas även att det är batteriet som ej får tillräcklig laddning.

Det är bara ett startproblem. För övrigt tycker jag hojen går utmärkt.
 
Grattis till hojen.


Till någon som kanske vet.
Har upplevt ett litet problem de senaste 2 dagarna med min hoj.
När jag startar den i garaget så startar den utan problem. Detta är i ett garage med temp mellan 15 - 20 grader.
Kör till jobbet ca 1 mil. När jag sedan kommer ut från jobbet på eftermiddagen så startar hojen men dör direkt. Har hänt 2 dagar på raken. Hjälper jag den med lite gas så är det inga problem. Efter att jag kört ett par hundra meter så kan jag släppa gasen och den går fint på tomgång.

När jag startar den och får hjälpa den med gasen så känns det som att den är segstartad och nästan som om den får för mycket soppa.

Kan detta bero på att jag kör en kort sträcka till jobbet och att batteriet ej laddas tillräckligt? Eller har jag ett allvarligare problem?
Om det är batteriet räcker det då att jag kör en längre sträcka eller måste jag köpa en laddare och ladda batteriet?
Bränslepump och all elektronik går igång när jag slår på tändningen.

Hoppas någon kan ge mig en ledtråd om vad det kan vara.
Hoppas även att det är batteriet som ej får tillräcklig laddning.

Det är bara ett startproblem. För övrigt tycker jag hojen går utmärkt.

Sorry my friend men tror tyvärr inte att det är batteriet. Eftersom att den startar och kommer igång så då har batteriet mer eller mindre gjort sitt. Skulle batteriet varit så slut att hojen skulle tvär dö med en gång som du beskriver skulle den nog inte starta hojen överhuvudtaget utan gå väldigt tung jobbat i startmotorn istället som min gjorde innan jag byta batteriet. Det märktes rejält att batteriet var slut kan jag säga för den orka inte ens dra runt efter ett litet tag. Sen när den startar fint på morgonen utan problem får det mig ännu mindre att tro på batteriet, den borde liksom varit slut då med.
 
Sorry my friend men tror tyvärr inte att det är batteriet. Eftersom att den startar och kommer igång så då har batteriet mer eller mindre gjort sitt. Skulle batteriet varit så slut att hojen skulle tvär dö med en gång som du beskriver skulle den nog inte starta hojen överhuvudtaget utan gå väldigt tung jobbat i startmotorn istället som min gjorde innan jag byta batteriet. Det märktes rejält att batteriet var slut kan jag säga för den orka inte ens dra runt efter ett litet tag. Sen när den startar fint på morgonen utan problem får det mig ännu mindre att tro på batteriet, den borde liksom varit slut då med.

Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?
 
Saken är den att den är mycket kallare när jag startar utanför jobbet än i garaget. Tänkte att kallstart krävde mer av batteriet.
Hmm kanske blir ett besök på verkstad då.
Kanske ska låna en laddare iaf och testa ladda batteriet först. Eller det är lönlöst?

Du kan ju alltid prova, men tror inte att det hjälper något. När du startar hojen efter jobb, dvs när det är kallt. Känns det och låter det som att den går väldigt tungt och har svårt för att dra runt motorn, och att den bara vill lägga av? Eller låter det som vanligt?
 
Hej alla,

Jag har importerat en Buell XB12s -04 med "Miles-mätare" och undrar om man kan programmera om tripp mätaren så att den visar "km" istället. Undrar samtidigt om man kan köpa och byta hastighetsmätaren till "km".

Bifogar en bild på min nya hoj.

Regbesiktigar på onsdag:)


Hej,

hade samma problem :)
Milesräkningen går inte att ändra på...
du får byta hela mätarpanelen, jag köpte en begagnad
Problemet är då att mätarställningen inte stämmer längre.
Men du får en fin km tavla istället för miles/km.
 
Du kan ju alltid prova, men tror inte att det hjälper något. När du startar hojen efter jobb, dvs när det är kallt. Känns det och låter det som att den går väldigt tungt och har svårt för att dra runt motorn, och att den bara vill lägga av? Eller låter det som vanligt?

En kollega tycker det låter på min beskrivning som fuktproblem.
Hur kontrollerar man det?
 
Hej,

hade samma problem :)
Milesräkningen går inte att ändra på...
du får byta hela mätarpanelen, jag köpte en begagnad
Problemet är då att mätarställningen inte stämmer längre.
Men du får en fin km tavla istället för miles/km.

Hej,

Ok, tror nog att jag gör så. Var hittar man en begagnad sådan och till vilket pris?

Tack för hjälpen!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top