imaster skrev:2627787Du har inte provat nån annan hoj va..?
Jodå, fjädringen ställdes in efter min vikt - förstår dock inte varför alla Buellåkare tycker det är viktigt, hojen blev inte bättre för det, detsamma gällde XB12R. Och nu har jag provkört båda hojarna två gånger vid två skilda tillfällen och andra gången ställde de in fjädringen efter min vikt - det hjälpte inte, de betedde sig likadant ändå... Inte nog med att de är trötta (t.o.m. jmf med min Ducce) de beter sig konstigt också, bakänden på X:en kom krypande och ålande vid hård inbromsning så jag vågande inte ens försöka en stoppie och grusvägen vågade jag knappt titta på (kör en del grusväg med sporthoj annars för skoj skull och en semi-offroadare borde ju gå bra där...).![]()
En jämn och fin effektkurva har den ju faktiskt också, det har du helt rätt i men den slutar ungefär halvvägs mot var man vill ha den...
Jo, bullarna är väl lite av love'em or hate'em-hojar...
Kort effektkurva håller jag med om - men jag känner inte igen det andra. Stoppies går som en lek (hey, det _är_ en lek!
Sen är det just det - XB-hojarna är byggda för att vara roliga på vanlig väg. Jag skulle få behålla mitt körkort i ungefär två och en halv minut om jag körde en egen gixxer på gata.
Sen att min Uly skulle hänga med gixxern i kanske 20 meter vid ett rödljusrace är väl smällar man får ta - vid "verklig" körning har jag inga problem att hänga med dem jag brukar köra med - och min hoj låter bättre.