Buell försäkring!?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Tjabalooo!

Någon som har bra koll på vad för försäkringsbolag som är bäst om man har en Buell XB9S -03?

Fyll på med svar :banana

Jag har visserligen mailat lite till några bolag, men jag tänkte ändå kolla lite om det var någon som hade bra erfarenheter.

Info:
Är 22 o bor i Uppsala...

Är tackam för alla bra förslag... :fyllisar

/
LocDog

Ring runt, det är vad man får göra.. Maila blir bara massa korrenspondens fram o tillbaka..

Kolla i försäkringsforumet för nr och listor osv..

Jo de är sant, de tar bara en massa tid.....ska försöka få lite tid att ringa till ett gäng och kolla.....men de borde ju inte vara för dyra att försäkra, ligger bara på 61,9 kW.

DisqoBizkit skrev:
Ring runt, det är vad man får göra.. Maila blir bara massa korrenspondens fram o tillbaka..

Kolla i försäkringsforumet för nr och listor osv..

LocDog skrev:
Jo de är sant, de tar bara en massa tid.....ska försöka få lite tid att ringa till ett gäng och kolla.....men de borde ju inte vara för dyra att försäkra, ligger bara på 61,9 kW.

Vet inte din status med bli inte förvånad om det blir lite dyrare än du trodde,
bullen är ju dyr att reparera. Det är inte alltid kw:en som räknas.
Hörde en snubbe som slantade 6000 helförs. för sin 02:a

Lycka Till.

LocDog skrev:
Jag har för mig att XB9-modellerna hammnar i försäkringsklass 6. Så allt för blodigt blir det nog inte (men allt är ju relativt).

Gemet skrev:
Vet inte din status med bli inte förvånad om det blir lite dyrare än du trodde,
bullen är ju dyr att reparera. Det är inte alltid kw:en som räknas.
Hörde en snubbe som slantade 6000 helförs. för sin 02:a

Lycka Till.
6000kr hel/hel eller 6000kr hel/månad? Billigaste prisuppgiften jag fick var 25000kr hel/hel (och 12000kr halv/hel). Och det tycker jag var ganska mänskligt... :tungan

Esquire skrev:
6000kr hel/hel eller 6000kr hel/månad? Billigaste prisuppgiften jag fick var 25000kr hel/hel (och 12000kr halv/hel). Och det tycker jag var ganska mänskligt... :tungan

Helförsäring räknat på 6 månader menar jag.
Men allt beror som sagt på ålder,kön,kommun,bonus (andra försäkringar) etc

Gå med i HD klubben så får du märkesförsäkring även på buell troligen det absolut billigaste alternativet

axmail skrev:
Gå med i HD klubben så får du märkesförsäkring även på buell troligen det absolut billigaste alternativet

nixpix... de har slutat med det. däremot får man rabbat hos Bilsport-mc om man är medlem. dock måste man vara över 24 och haft körkort i mer än 5 år för att det överhuvud taget skall bli i närheten av rimligt.
det billigaste jag blivit erbjuden är 1800/månaden för halvförsäkring... :brinnerup hos IF.

vill verkligen ha den där, och skulle ha råd med det, men det känns ju apa å behöva slanta ut med så mycket pengar.

Esquire: vart fick du den premien någonstans?

Edit: Kankse skulle börja försöka tycka om BMW... :gråta

Last edited:
bagerah skrev:
Esquire: vart fick du den premien någonstans?
Hos If.
bagerah skrev:
Edit: Kankse skulle börja försöka tycka om BMW... :gråta
Jepp, köp dig en BMW R 1150 R Rockster istället. Är väl inte allt för stor skillnad mot en Buell XB9S Lightning? :tungan Väger ca 40kg mera, men de ligger nog ganska likvärdigt i fråga om effekt och toppfart etc. Men BMWn har en försäkring som bara kostar en tiondel så mycket... :tummenupp

Gjorde inte tidningen BIKE ett test mellan Buell Lightning, BMW Rockster och någon Ducati Monster för något år sedan? Tror jag har den tidningen någonstans, kan kolla det vid tillfälle...

Esquire skrev:
Hos If.

Jepp, köp dig en BMW R 1150 R Rockster istället. Är väl inte allt för stor skillnad mot en Buell XB9S Lightning? :tungan Väger ca 40kg mera, men de ligger nog ganska likvärdigt i fråga om effekt och toppfart etc. Men BMWn har en försäkring som bara kostar en tiondel så mycket... :tummenupp

Gjorde inte tidningen BIKE ett test mellan Buell Lightning, BMW Rockster och någon Ducati Monster för något år sedan? Tror jag har den tidningen någonstans, kan kolla det vid tillfälle...

har också läst det testet. finns som pdf på nätet nån stans. men jag vill i alla fall inte ha en boxermotor, absbromsar och handtagsvärme för 20 papp mer än vad jag skulle få pynta för buellen. Funderar på om man skulle ta den på en provtur men det e svårt å förklara... föll pladask för buellen...inte för BMW,n

Stort tack för era svar...

Det lutar åt att de blir en Buell till nästa år....fixade inte kortet som jag trodde förra året (dels på tidbrist och irriterade svarsresultat på teoriprovet :kocko)

Till denna sommar så vill jag få tag på en hoj runt 40-50tkr som är reggade på lågt kw. Men som så klart inte har några brickor ilagda :banana

Återigen stort tack för inläggen!
Vem vet, vi kanske syns på vägarna i sommar....jag kommer heja i alla fall!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park