Buell, bra eller anus?

Fett vad ni gnäller på att de är undermotoriserade, finns ju sjukt mycket trimprylar till HD:s maskiner.

Tyvärr så tycker jag att halva grejen med en Buell var de luftkylda HD-motorerna. Allra helst när de fortfarande använde rörramschassiet. Då var de något annorlunda mot för mycket annat. De vätskekylda motorerna må vara bättre på alla sätt och vis. Men det blir liksom inte samma sak.

Jag såg just de rekommenderade ca.priserna på 1190RS :näsblod:
MSRP $39,999
Carbon Package Add $4,000
Blir det ett liknande påslag som på Harleys hojar innan de är i Sverige så innebär det att den kommer att landa på ca 450000kr. Eller nästan en halv miljon om man vill ha kolfiberpaketet också.

För det priset kan man få en MV Agusta F4RR. Och en Ducati 1198S Corse.

Typ min gamla, inte alls så tråkig & trött som det framställs.:D

Bifogat

• DSC_0249.jpg
    DSC_0249.jpg
    242.6 KB · Visningar: 282
Gamla hojjar är mer egensinniga än nya. = känsla

Vad gäller buell så.. njeee inte min stil. tuono factory http://www.sporthoj.com/annonser/?id=51897 :banana

Den där är tyvärr inte till salu längre, jag var och köpte den för drygt en månad sedan. Det är bara Harvest som varit dålig på att rensa bort annonsen.

Men det är en riktigt bra maskin, så rekommendationen är det inga fel på.

Den där är tyvärr inte till salu längre, jag var och köpte den för drygt en månad sedan. Det är bara Harvest som varit dålig på att rensa bort annonsen.

Men det är en riktigt bra maskin, så rekommendationen är det inga fel på.

Ingen fara, jag är inte intresserad :arsele :D

Provkörde XB12R och den var extremt trög att bryta ner för lite aktiv körning, däcken var iofs inte tip top men luft fanns och jag tror det var mer en egenskap än något fel. Nåväl intresset, inte för mig personligen måste jag tillägga, finns för XB12SCG och frågan är om någon kört båda modellerna och kan meddela ifall XB12SCG är bättre att ha o göra med, annat försprång eller så? Vimlar ju inte av dem på marknaden så att bara sticka o provköra är inte så lätt.

Jag tycket XB12R var lite skoj/annorlunda men inget jag skulle kunna tänka mig, när jag satte mig på VFR´n efteråt var den så lättsvängd i jämförelse att jag "kunde" stått på öronen :tummenupp Inte gick den upp på slangen heller, det som såg så lätt ut på Youtube...

Köper du en XB12R så kan du börja med att beställa hem sensor för hastighetsmätaren. Beställ hem ett lager så du har får de går sönder!
Hade min XB9R i 1½ år och fick byta sensor 2 gånger på den tiden samt att jag han dra av drivbältet på den.

Om man kan bortse från ökade reservdelspriser så är det en udda och rolig hoj.

Om vi jämför med min Trajja så har jag haft den lika länge nu och inte behövt byta något förutom olja och däck.

Min erfarenhet av en provtur på nån Buell XB12 för ett par år sedan var inte direkt upplyftande.

Det är en trimmad HD av den dåliga sorten. Varvstoppet är där det börjar bli roligt. Man får känslan av punktering när man kör sakta för hela hojjen gungar av slaget. Kylfläkten lät som en vinkelslip efter att ha kört 70-80 rakt fram ett par kilometer i 12 graders värme, kändes feldesignat. Ja hojjen var istortsett ny.

Köp en KTM istället, det är oxo stor twin men den fungerar...

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra