Buell 1125 R Turbo?

Nisse, det enda jag hittat till kopplingen är starkare fjädrar. Jag antar att det bara är att prova om det funkar eller så får man lösa problemen eftersom dom dyker upp.

Kebarb, Jag har hittat ett foto på internet dår det är en Buell 1125 från Frankrike som det eventuellt kan sitta en turbo på men det är svårt att avgöra från bilderna. Jag har sökt en hel del på nätet utan att hitta någon Helicon med turbo. Antingen så har ingen tänkt på detta tidigare eller så är jag korkad som ger mig in i detta....

AnderssonT jag har redan en Pc5:a monterad på hojjen. Jag är dock tveksam om jag kan backa tändningen med Pc:n när jag börjar få lite laddtryck? I värsta fall får jag rensa undan orginalgrejorna och satsa på ett eftermarknadssprut.
 
Det går sakta när man har ett jobb med mycket resande.... Svingprojektet fortsätter sakta framåt

Kapad sving.jpg
 
Hej,
Är du säker på att du har så mycket lägre oktan än oss.
Det finns nämligen två olika Oktan-tal man pratar om, RON och MON.

Jag hittade detta på fjortis.nu (zatzy):

Det finns två sätt att mäta oktantal på.
Ron och Mon

Ron= Research Octane Number
Mon= Motor Octane Number

Dessa två mäts på två skilda sätt. MoN är det som liknar en ottomotors förbränning mest. Med variabel tändning och mera värme under mätningen.

Självfallet blir MoN lägre än RoN

Oktantalet i sverige mäts med RON

På tex shell så har de 98 RoN och 88 MoN

Detta kallas 98 oktan

I USA mäter man med (RoN+MoN)/2 Alltså ett medelvärde

(98+88)/2=93 Oktan.
 
PLOPP sa det när tummen åkte ur....... Turbo och wastegate beställda precis! Nu är det bara att köra på!

38mm%20vband%20tial.jpgGT28RS-375375.jpgspecial%20t25.jpg
 
Jag såg att det blev fel turbinhus i tidigare inlägg.... Det skulle ju vara T3 huset med A/R 0,82!

t3_exhaust_housing.jpg
 
Hittade en sats med lameller, stålskivor och kopplingsfjädrar från Barnett när jag letade koppling till patienten. Jag tror att det kommer att behövas lite mer koppling än detta, men om jag inte hittar något bättre är det väl bara att prova sig fram....
1125 HP Clutch.jpg
 
Hittade en sats med lameller, stålskivor och kopplingsfjädrar från Barnett när jag letade koppling till patienten. Jag tror att det kommer att behövas lite mer koppling än detta, men om jag inte hittar något bättre är det väl bara att prova sig fram....
View attachment 354591

Nej för tusan INTE Barnett ; dessa lameller gör ingen glad , snarare tvärtom

Belägget brukar hamna i botten på oljesilen , Inte bra

Har förvisso aldrig skruvat HD motorer men lamellerna lär väl inte skilja från andra

Orginal brukar vara absolut bäst
 
Nej för tusan INTE Barnett ; dessa lameller gör ingen glad , snarare tvärtom

Belägget brukar hamna i botten på oljesilen , Inte bra

Har förvisso aldrig skruvat HD motorer men lamellerna lär väl inte skilja från andra

Orginal brukar vara absolut bäst

Tack för rådet! Jag tror det blir att börja med hårdare fjädrar och se om det räcker...

AnderssonT, detta är ju ingen HD utan en Rotaxmotor!!! Jag förstår om du är förvirrad eftersom jag mest pysslat med HD tidigare :tummenupp
 
Du"columbo"!!! Slå en pling så vi får diskutera din "vänlista"!!!!:D:D:D:va:va:va:confused::confused::confused:
 
Sorry Czon:rodnar Jag har fixat det nu, bättre sent än aldrig:tummenupp

Jag ringer nog när jag har morgon i stället, tycker det är lite tidigt i Sverige än. Jag vet inte om du kollat mailen men det dyker upp lämpliga hojar med jämna mellanrum. Du får höra av dig om du vill ha en hoj till rätt kurs!
 
AnderssonT, detta är ju ingen HD utan en Rotaxmotor!!!

Försök använda så stor del av utrymmet under tank till en REJÄLT tilltagen plenumkammare...Fast det kanske är att slå in öppna dörrar nu kom jag på, det var nog fasen du som tipsa mig om det när jag snickra min Aprilia -turbo :rolleyes:

Botten är stabil, kompsänkning borde går att föra på samma vis som på V990:n, genom fetare platta i foten. det behövs inte mycket tack vare diametern :) Kedjan räckte till i mitt fall..

Origialkoppling och schyssta hayabusa-turbofjädrar verka funka. Slirkopplingen upphör dock att funka. Det är ingen poäng att trycksätta den däremot (om det nu är samma typ av vacuumassisterade sort på den Rotax-rovan.) det blir mest spån, pluggas.

Ser fram emot ditt projekt :tummenupp
 
Jag vet Peter, det är inte så bara inte.... Men jag jobbar vidare! Lite arbete har inte skrämt mig tidigare :)
 
Träffade en kollega i dag som har en lite udda hobby.... Kanske borde bjuda in honom till Speedweekend i Orsa?

conesville 2011 - 3.jpg
 
Är det Maddox du känner eller en kille som köpt motorer av honom?

Maddox har hjälpt mina polare i Svarthålet Racing med sin stora pulsjetmotor och verkar vara en trevlig prick, ovanligt generös med gratishjälp för att vara en amerikanare.:)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top