Budgetskrivare som sällan används

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Nån som har tips på en hyffsad skrivare?

Den ska gärna vara billig i drift dvs. man ska kunna köpa mer bläck/kol utan att det kostar skjortan. Jag kommer skriva ut nåt papper och då. Ibland kan det säkert gå två, tre månader mellan utskrifterna.

Är det laser eller bläck om är skiten?

Torkar bläck?
Kostar kol fortfarande skjortan?

Tips på skrivare emottages väldigt tacksamt!

Bläck torkar. :fakta
Blir svindyrt i längden om du inte använder skrivaren och därför måste köra rengöring 4ggr för varje papper du printar.

Jag hade för ett par år sedan en liten Oki-laser som fungerade alldeles utmärkt. Tyvärr uppgraderades inte drivrutinerna för WinXP så den fick gå hädan för ett tag sedan.

En sån här skulle jag inte tveka att åtminstone kolla på:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010067896

För påfyllnadstoner pröjsar du 395 spänn (räcker ~2500 sidor m 5% täckning):
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010052482

Så, Expert's skrivare för några hundralappar går fetbort eftersom dom i längden blir svindyra?

Inte så lätt att tänka ekonomiskt när man är pank :gnissla

Med andra ord, billig laser med humana priser för kol är det jag ska utgå från?!

Last edited:
Mark skrev:
2489202 Så, Expert's skrivare för några hundralappar går fetbort eftersom dom i längden blir svindyra?

Inte så lätt att tänka ekonomiskt när man är pank :gnissla

Med andra ord, billig laser med humana priser för kol är det jag ska utgå från?!
Billig laser ska du ha. Kol eller toner kostar en slant när det väl är dags att köpa men du kan skriva ut MÅÅÅÅÅNGA utskrifter när du väl har bytt. Ska du dessutom använda den sällan så är det laser som gäller. När du väl har en laserskrivare kommer du skriva ut mer än du tror...

mr_rockster skrev:
2489214 Billig laser ska du ha. Kol eller toner kostar en slant när det väl är dags att köpa men du kan skriva ut MÅÅÅÅÅNGA utskrifter när du väl har bytt. Ska du dessutom använda den sällan så är det laser som gäller. När du väl har en laserskrivare kommer du skriva ut mer än du tror...

Cool!

Budskapet har gått fram. Billigaste lasern i stan får de bli då mao.

Tack hjälpen gubbs!

EDIT: Coolt att du nöp duden i röva ist. för att bonka på honom. Jävligt snopet bara om han var mer ghey, eller iaf kunde med att spela mer ghey än du och lutat sig fram och kysst dig :pannkyss

Mark skrev:
2489264 Cool!

Budskapet har gått fram. Billigaste lasern i stan får de bli då mao.

Tack hjälpen gubbs!

EDIT: Coolt att du nöp duden i röva ist. för att bonka på honom. Jävligt snopet bara om han var mer ghey, eller iaf kunde med att spela mer ghey än du och lutat sig fram och kysst dig :pannkyss
Han stod mest och knödde och försökte klena på min tjej så jag antog att det var rätt så safe ;)

Mark skrev:
2489459 Bedrar snålheten visheten om man tjöper en beggad skrivare?
Köper du en laser så är det väl rätt så riskfritt men å andra sidan så är de nya så billiga nu och du vet vad du får. Tonern (som visserligen inte brukar vara helt full på en ny skrivare men) kanske är helt slut på den beggade. Fusern kanske är trasig eller dålig på den beggade. Köp nytt så vet du vad du får. HP har ju lixom skrivare för 895:- inkl. moms och frakt på dustinhome..

Brother HL-2030 har jag goda erfarenheter av. Inte svindyr toner, och billig i inköp.

Som många säger, en laser behöver man inte bara byta toner på, utan även trumma. Vet inte om trumma och fuser är samma sak, men fuser har jag bara hört referenser till på större kontorskrivare.

Trumman tror jag ska bytas efter 10 000-15 000 utskrifter, vilket motsvarar 4-6 toners. Vid privat bruk så lär dock tonern räcka väldigt långt (<1 år?) så då är det kanske aldrig ens lönt att byta trumma (utan köpa ny skrivare istället).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg