Budget...

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Jaha nu verkar allting gå åt helvete för redlime igen :)

Har räknat lite och just nu har jag 9000kr allt som allt kvar, och jag har körning + uppkörning kvar nu när värmen börjar komma..

Men Hur i HELVETE rent ut sagt, ska jag ha råd med detta? Har inte något sommarjobb (än) och några andra pengar existerar knappt, så omkring 12 000kr är allt jag kommer få ihop innan sommaren och jag har redan offrat Hultsfred.

Vad kostade eran körning + uppkörning allt som allt?

redlime skrev:

Har räknat lite och just nu har jag 9000kr allt som allt kvar, och jag har körning + uppkörning kvar nu när värmen börjar komma..

Men Hur i HELVETE rent ut sagt, ska jag ha råd med detta? Har inte något sommarjobb (än) och några andra pengar existerar knappt, så omkring 12 000kr är allt jag kommer få ihop innan sommaren och jag har redan offrat Hultsfred.

2800 kr. då var teori böcker + teori kurs inräknat..

redlime skrev:

fick ett körkortspaket som kostade 5000kr tror jag det var i födelsedagspresent, och det funkade fint efter den kursen hade jag kortet :banana

lycka till dina pengar bör räcka

//robban

redlime skrev:

ta det lungt.. jag gjorde hela proceduren med 10 lektioner och all teori på trafikskolan mm.. gick på 7k dum som man var.. det är nog så dyrt du kan få det..

Jag la 6-7 tusen på bara bensin förra året, ändå körde jag inte så jättemycket, 1000 mil...
Sen kommer olja och allt sånt med, så har du bara dom pengarna och röra dig med så blir det nog lite knapert :rolleyes:

Mitt körkort kostade omkring 5....

NSR_Martin skrev:
Jag la 6-7 tusen på bara bensin förra året, ändå körde jag inte så jättemycket, 1000 mil...
Sen kommer olja och allt sånt med, så har du bara dom pengarna och röra dig med så blir det nog lite knapert :rolleyes:

Mitt körkort kostade omkring 5....

Dina bensinkostnader kommer sjunka kraftigt när du får på det avstrypta röret.

NSR 11 kw drar ju sanslöst mycket.

va!! 9000 är allt för mkt att lägga ut.. Själv la jag ut allt som allt ca 4000kr på mitt kk

Skickade en check på lite över 3000 till vägverket, en vecka senare damp (rätt böjelse av dimpa ner? :va ) kortet ner i lådan. :banana

Jo, det ser ju ut som det klarar sig.. Ringde precis till körläraren och han sa att detta året var det mkt bättre att ta kortet, för det var ingen tidspress på konbanan längre, garagevändningen var ju borta med mera.

Men sen bensinpengar i sommar... fy fan :4skrika

EDIT: Bara för att fresta dom som är insnöade nu så måste jag tillägga att körläraren ville börja köra redan imorrn, så nu kanske ni får en liten inblick i hur bra vädret är här just nu :D

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck