Budget Turbo Dragracing Hoj

sipe46

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
Ducati Monster 600-98
Hej!
Jag och några kompisar hade tänkt att bygga en turbomatad dragracinghoj som ett skolprojekt. Målet att få ut så många pollar som möjligt för så liten slant som möjligt. Ramen kommer att bli en egen konstruktion samt att den ska köras på E85, mer än detta är ej bestämt. Så vad ja undrar är:

-Vilken motor(priset styr mycket)?
-Vilket Aggregat?
-Trycksätta eventuella förgasare?
-Behövs Lc?
-Olja
-Övrigt?

Tack på förhand!

//Simon o Co

Last edited:
Ramen är väl den lilla biten, motor, hjul, bromsar, tändning osv. kostar massor om man köper det löst.

Ska projektet bli kul så tycker jag att ni ska köpa en gammal Suzuki (billigast så i längden), få ett tidkort på den.
Bygg hojen ni vill ha av tidigare nämnda hoj med egen ram, breddad fälg, snigel mm och få ett tidkort på den.
Redovisa Projektet som vad ni hade från början, vad ni fick satsa i form av pengar, tid och arbete och sen vad resultatet blev.

Projektnamn: Från 11'an till 8'an för 22000:-

15 kkr? :va

För det händer de nog inte så mycke i dragracing världen från scratch :tråkad ..även om man snickrar ram själv..vad har Ni mer? :D

för dom pengarna så hade jag byggt på en 400cc, köp en hel hoj för 7-8000 och bygg sen. Blir ju ingen raket men mer får ni inte för 15000:-.
Som projekt funkar det utmärkt, byggandet är ju det samma det skiljer bara i pengar. Om den sen är bara slö eller jätte slö kan ju kvitta, bygga nått som är snabbt har ni inte råd till

Tack för alla svar!

Vilken klass osv är inte viktigt. Projektet är som sagt ett skolprojekt och blir därför finnansierat av mig + 3 andra studenter, därför är pengafrågan en svår punkt.

Hade nästan tänkt att köpa motorn löst på en mc-skrot, men efter alla köptips ni gjort kanske man skulle köpa en hel hoj istället. Vad tror ni?

Tack för alla svar!

Vilken klass osv är inte viktigt. Projektet är som sagt ett skolprojekt och blir därför finnansierat av mig + 3 andra studenter, därför är pengafrågan en svår punkt.

Hade nästan tänkt att köpa motorn löst på en mc-skrot, men efter alla köptips ni gjort kanske man skulle köpa en hel hoj istället. Vad tror ni?

Sök sponsorer!

Eftersom ni ändå behöver en massa andra "MC-delar" till ert bygge är det ganska säkert billigast att köpa en hel hoj som startobjekt.

Jag gillar iden med ett budgetbygge! Det flesta prylarna till en turbohoj kan man ju tillverka själv om man har tillgång till en verkstad.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back