Budget renovering

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Tror bestämt att dubben tog i lite under iskörningen i vinter. Trodde att jag skulle bli tvungen att byta svingen till sommarn men visade sig att polaren kunde svetsa alu. så var den biten löst.
Ser ut som att det kan bli en premiär tur till helgen med lite tur och många timmar i garaget, nån annan som har börjat o åka än som är sugen på att haka på?

Bifogat

• sving1.jpg
    sving1.jpg
    109.1 KB · Visningar: 63
  • sving2.jpg
    sving2.jpg
    83.8 KB · Visningar: 55
  • sving3.jpg
    sving3.jpg
    118.9 KB · Visningar: 51
  • sving4.jpg
    sving4.jpg
    127.1 KB · Visningar: 55
  • sving5.jpg
    sving5.jpg
    95.6 KB · Visningar: 49
vi hade premiär i lördags jag o jesper ! lite snö kvar på banan men det va kul ändå

Bifogat

• april 035.jpg
    april 035.jpg
    87.9 KB · Visningar: 67
  • april 027.jpg
    april 027.jpg
    110.7 KB · Visningar: 81
Mackan skrev:
2057397 vi hade premiär i lördags jag o jesper ! lite snö kvar på banan men det va kul ändå
Ser jävligt skoj ut, börjar bli fler o fler av polarna som skaffar "motarder" men för egen del får det nog vänta. Har du motard kit till den eller har du den bara offroad.

Anderson skrev:
2057974 Ser jävligt skoj ut, börjar bli fler o fler av polarna som skaffar "motarder" men för egen del får det nog vänta. Har du motard kit till den eller har du den bara offroad.

jag har motardkitt med, men det blir nog mest offr om jag får ordning på sugikukin

Fick ge framskärmen en omgång med kapen, har länge stört mig på den enorma storleken på -97:ans skärm.

Äntligen dags att få lite färg på sakerna också, imorrn börjar monteringen samt lackering av den sista kåpan. För lite färg givetvis :mad:

Bifogat

• skärm1.jpg
    skärm1.jpg
    104.6 KB · Visningar: 50
  • skärm2.jpg
    skärm2.jpg
    92 KB · Visningar: 50
  • skärm3.jpg
    skärm3.jpg
    116.4 KB · Visningar: 55
  • sving6.jpg
    sving6.jpg
    109.6 KB · Visningar: 49
  • sving7.jpg
    sving7.jpg
    134.5 KB · Visningar: 57
Anderson skrev:
2060114 Fick ge framskärmen en omgång med kapen, har länge stört mig på den enorma storleken på -97:ans skärm.

Äntligen dags att få lite färg på sakerna också, imorrn börjar monteringen samt lackering av den sista kåpan. För lite färg givetvis :mad:

äv väl inget fel på orginalskärmen från 97:an.. om vill att framskärmen ska se ut som ett bogvisir... :rofl

nu blev det betydigt bättre... :tummenupp

robb skrev:
2060718 äv väl inget fel på orginalskärmen från 97:an.. om vill att framskärmen ska se ut som ett bogvisir... :rofl

nu blev det betydigt bättre... :tummenupp
Ha ha, var ju nästan så att man fick samma problem också som bogvisiret med bristande infästningar pga för stor vikt. :D
Ska montera idag så jag får se hur det ser ut på plats.

Anderson skrev:
2061049 Ha ha, var ju nästan så att man fick samma problem också som bogvisiret med bristande infästningar pga för stor vikt. :D
Ska montera idag så jag får se hur det ser ut på plats.

Fick ihop svingen idag ialla fall, får vara nöjd med resultatet då hela operationen gick på 112:- Framdäcket kommer imorrn :tummenupp sen är den klar för säsongen :yoparty

Bifogat

• sving8.jpg
    sving8.jpg
    135 KB · Visningar: 55
  • sving9.jpg
    sving9.jpg
    133.7 KB · Visningar: 59
Anderson skrev:
2066182 Fick ihop svingen idag ialla fall, får vara nöjd med resultatet då hela operationen gick på 112:- Framdäcket kommer imorrn :tummenupp sen är den klar för säsongen :yoparty

Trevligt att det gick att fixa hojen så billigt, massa kebab och öl pengar kvar då :tummenupp

Tuffare med dubbdäcken dock! Men det är ju inte så praktiskt på sommarn...när den nu dyker upp... :argpådato

Lite före och efter bilder, nu är det bara kedje jävlet kvar. Nitas på torsdag om allt går som det ska.

Bifogat

• hjul före.jpg
    hjul före.jpg
    138.6 KB · Visningar: 43
  • hjul efter.jpg
    hjul efter.jpg
    129.9 KB · Visningar: 44
  • motor före2.jpg
    motor före2.jpg
    125.5 KB · Visningar: 41
  • motor före1.jpg
    motor före1.jpg