Budget julklappstråden..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Måste finnas fler än jag som känner att dom måste ge julklappar men saknar ideer och medel?

Så nån som har tips på billiga julklappar? Mycket humor gör det enklare att komma undan faktum att man priorietara nya däck till sig själv högre. :D

Pocketböcker är din vän...

Blä för måsten. Finns inga måsten när det kommer till klappar ju.

Vem ska du köpa till? Morsan, farsan, syrran, tanten, husdjuret?

Jag har kört samma pryl varje år: Jag vill inte ha några julklappar. Jag köper inga julklappar. Det är gratis.

tjöp nå koolt, en polers har en "firma" www.bartenders.se dom hade ett lite spektakulärt vinställ må¨ste jag säga,, sen är ju frågan om dom hinner leverera innan jul....

annars är en tripp till ikea eller nå sånt bra, ÖoB kanske? :)

trisslotter är väl bra... jag menar, skulle personen vinna så är det ju världens megaklapp, och skulle de inte vinna så har du iallafall gett dem lite spänning i vardagen :) sen tycker jag att klappar man gör själv kan vara bra så länge de är seriöst gjorda. det kan ju kännas lite väl svårt att bli uppriktigt glad för en bräda och två vinkeljärn under pseudonymen "hylla", men däremot en sjyst middag eller kanske hemgjord snaps kan nog vara riktigt lätt att tycka om :tummenupp använd fantasin:D

Presentkort på SF Bio.

Budget: Ja - Minimumbelopp 150:-
Prisvärt: Ja - Om du inte har en egen salong hemma
Smidigt: Ja - Går att få hemskickat mot fraktavgift
Uppskattat: Ja - Får jag ett presentkort på SF Bio så måste jag
Passar: Alla - Finns t.o.m barnvagnsbio

Själv är jag trött på att lägga tid på julklappar till brorsans ungar, eftersom de ändå inte kommer ihåg dem i drivor av alla andra julklappar efter Julafton. Därför blev det ett lätt val och i slutändan är jag ändå den där coola fastern.

trisslotter är väl bra... jag menar, skulle personen vinna så är det ju världens megaklapp, och skulle de inte vinna så har du iallafall gett dem lite spänning i vardagen :)

Ja, en megaklapp som ger dig ångest för resten av livet för att du inte skrapade den till dig själv! :hihi

Presentkort på SF Bio.

Budget: Ja - Minimumbelopp 150:-
Prisvärt: Ja - Om du inte har en egen salong hemma
Smidigt: Ja - Går att få hemskickat mot fraktavgift
Uppskattat: Ja - Får jag ett presentkort på SF Bio så måste jag
Passar: Alla - Finns t.o.m barnvagnsbio

Själv är jag trött på att lägga tid på julklappar till brorsans ungar, eftersom de ändå inte kommer ihåg dem i drivor av alla andra julklappar efter Julafton. Därför blev det ett lätt val och i slutändan är jag ändå den där coola fastern.
du och jag har inte samma syn på budget...

Det är kört. Det finns inte några billiga saker idag. Iaf inte några som uppskattas av någon. :(

Nästa år ser du till att du bokat en utlandsresa i god tid över jul/nyår, då slipper du hela skiten och har ett legitimt skäl att inte köpa klappar. :)

Ja, en megaklapp som ger dig ångest för resten av livet för att du inte skrapade den till dig själv! :hihi

förvisso, men förhoppningsvis så har den man gav lotten till så pass mycket folkvett i kroppen att han ger givaren någon form av "plåster på såren":tungan
om inte ska man nog se sig om efter nya vänner:fakta

Det är kört. Det finns inte några billiga saker idag. Iaf inte några som uppskattas av någon. :(

jodå, om man har lite fantasi och åtminstone en tumme på rätt plats på handen så kan det funka!

förra årets julklappslösning (för större delen av de man måste skaffa till iallafall):
köpte glöggingredienser efter recept från en tråd här på SH, satte glöggen att jäsa i tre veckor, silade och hällde upppå flaskor, printade ut en sjyst etikett och klistrade på flaskorna och gav bort till alla vuxna i släkten. resultat: klappar till mor, far, mormor, morfar, storasyster, storebror, storasysters sambo, storebrors sambo samt brudens föräldrar för ca 200 spänn och lite slit:nicka en annan fördel med det hela var att det blev ett par flaskor över till en själv:fyllisar

Last edited:
Man kan låna böcker på bibblan och slå in i julklapp och ge bort.
Funkar skitbra! :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...