Budget för rookie1000

Vroom

NO REGRETS
Gick med
20 Aug 2003
Ort
GBG Sveriges Framsida!
Hoj
Hojlös
vad skulle det kosta att köra en säsong exklusive hoj?
har planer på att satsa inför 2005, skall se så att jag kan få konkurrens kraftiga tider först. :fakta

tips om bra hoj?
 
Vroom skrev:
vad skulle det kosta att köra en säsong exklusive hoj?
har planer på att satsa inför 2005, skall se så att jag kan få konkurrens kraftiga tider först. :fakta

tips om bra hoj?

I grova drag så blir det nog runt 5.000 per tävling fördelat på:
däck 2.000
startavgift 1.500
bensin
resa

så det bästa är väl att sticka ner huvudet djup ner i sanden och köra så länge det håller :D Men hur du än löser det så är det värt pengarna...tycker jag i alla fall.
 
Re: Re: Budget för rookie1000

ZoulFly skrev:
I grova drag så blir det nog runt 5.000 per tävling fördelat på:
däck 2.000
startavgift 1.500
bensin
resa

så det bästa är väl att sticka ner huvudet djup ner i sanden och köra så länge det håller :D Men hur du än löser det så är det värt pengarna...tycker jag i alla fall.

Jag förstår att det har besvarats tidigare, men ändå:

Kostar det verkligen 1500 kr (!) bara att starta i en tävling?
Vad kostar slicks? 2000 kr = fram/bak?
Var köper ni era kåpor och "raceprylar"?
 
Re: Re: Re: Budget för rookie1000

Nyteknik skrev:
Jag förstår att det har besvarats tidigare, men ändå:

Kostar det verkligen 1500 kr (!) bara att starta i en tävling?
Vad kostar slicks? 2000 kr = fram/bak?
Var köper ni era kåpor och "raceprylar"?

Köper begagnade rehnsport eller supercorsa. från vedic killar. 1000-1500:- paret.. nyss supercorsa bak går på 3000:-
Har aldrig handlat slicks men tror en helt ny uppsättning kostar 3-4000:-

Raceprylar tillverkar man lite själv köper från KK-racing, s-racing mm.
 
Re: Re: Re: Budget för rookie1000

Nyteknik skrev:
...Kostar det verkligen 1500 kr (!) bara att starta i en tävling?
...

Ibland.
I år har vi betalat allt från 500-1500 i startavgifter..... sen kommer banbolaget och ska ha 300 för elen om man har otur..
 
Re: Re: Re: Budget för rookie1000

Nyteknik skrev:
Jag förstår att det har besvarats tidigare, men ändå:

Kostar det verkligen 1500 kr (!) bara att starta i en tävling?
Vad kostar slicks? 2000 kr = fram/bak?
Var köper ni era kåpor och "raceprylar"?

Japp, med fredagsträning brukar det bli c:a 1500:- i startavgift.
Slicks, nya med lite dividerande brukar man kunna få ett pris ganska enkelt på 2500:- per set, billigare än så får man slita hårt för att fixa.
Många handlar nog kåpor av kkracing och s-racing, en del gör egna, andra plockar från utlandet. Ett set i glasfiber kostar c:a 4000kr, kolfiberkåpor får man lägga till c:a 50% på priset.
De billigaste kåporna brukar tyvärr passformen vara lite si och så med.
 
Var inne på S-racing på Nätet men de enda kåpor jag såg till var av touringtyp. :confused:

Det låter ju billigt att köpa begagnade däck. Men är det verkligen något att om de har hettats upp rejält?
 
hmm jag har kikat lite på http://www.vurpan.com
de kränger t.ex
Pirelli Dragon Supercorsa 190/55-17" Soft 1.890:-
Pirelli Dragon Supercorsa 120/70-17" Soft 1.380:-
Dock utan montering.,.

Känns ganska billigt.. någon som har hittat bättre priser?
 
Vad rekommenderas till en vanlig relativt het sommardag. Måste det vara Soft däck eller hur bestäms det?
 
Swedie skrev:
Vad rekommenderas till en vanlig relativt het sommardag. Måste det vara Soft däck eller hur bestäms det?

Nej, du ska köra på hårda däck, stenhårda.. nästintill bakelit :)

Medium bak å mjuka fram funkar rätt bra här hemma, räjsen är ju inte så långa.. Beror iofs lite på banans karaktär å asfalten/temeratur åsså..

Pirelli har väl lite annnan beteckning... Soft=medium, supersoft=mjuka, i alla fall har jag fått för mig det, ett steg till höger så att säga.. eller är det nåt jag fått om bakfoten?

/B
 
närmare 6-7k per tävling och ca. 1500 för en träning har jag räknat på
men då har jag också ett nytt set slicks till kval+race. Samma slicks går till efterföljande träningar så långt de håller.
 
Bj.O.rn skrev:
Nej, du ska köra på hårda däck, stenhårda.. nästintill bakelit :)

Medium bak å mjuka fram funkar rätt bra här hemma, räjsen är ju inte så långa.. Beror iofs lite på banans karaktär å asfalten/temeratur åsså..

Pirelli har väl lite annnan beteckning... Soft=medium, supersoft=mjuka, i alla fall har jag fått för mig det, ett steg till höger så att säga.. eller är det nåt jag fått om bakfoten?

/B

Supercorsa Sc1= Supersoft. Sc2= soft. Sc3= Medium.
 
Nyteknik skrev:
Var inne på S-racing på Nätet men de enda kåpor jag såg till var av touringtyp. :confused:

Nope, ring Anders på S-racing. Don Q:s och mina kåpor till våra Kawor kommer från UK Race Products via S-Racing.

(Jag noterar att somliga ljusskygga individer [Läs: Valmers, Goodstuff m fl] kan komma att hugga på upplägget ovan, men det bjuder jag på.)
 
grandmaster skrev:
närmare 6-7k per tävling och ca. 1500 för en träning har jag räknat på
men då har jag också ett nytt set slicks till kval+race. Samma slicks går till efterföljande träningar så långt de håller.

Hur har du kommit fram till 1500:- för en träning!? Det blir ju 3000kr/h på Knudan...
 
oscar skrev:
Hur har du kommit fram till 1500:- för en träning!? Det blir ju 3000kr/h på Knudan...

for det mesta klarade jag träningen med de däck jag race:ade med.
Pengarna gick till bensin o ibland avgifter för träning.
Skall väl säga att kostnaden är ett snitt över en säsong.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top