Budget 82 000 kr, Uppdrag, hitta hoj

VTR1000F är underskattad, motsvarande som SV1000. Med helkåpa på samt highpipe så blir den finfin.

file.php


Här har du en mer eller mindre ny 06:a för 69000. Pengar över till nya pipor samt kåpa med lackning:
http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VTR1000_Firestorm_392_mil_24266367.htm?ca=12&w=3

5745462027.jpg


Försäkringen ligger för mig på ~11000 hel/hel, Sthlm. En hel del över din försäkringsbudget, men det är ju de flesta förslagen som getts.
 
Last edited:
Jag trycker du ska gå på 800ST för att:

Du själv är intresserad av den
Den ligger inom budget prismässigt.
Den klarar maxnivån på försäkringen.

Sedan kan du få en med 2 årsgaranti och noll mil om du väljer en 08:a
 
Jag trycker du ska gå på 800ST för att:

Du själv är intresserad av den
Den ligger inom budget prismässigt.
Den klarar maxnivån på försäkringen.

Sedan kan du få en med 2 årsgaranti och noll mil om du väljer en 08:a


tror jag har bestämt mig för en BMW F800 ST ändå. 311:-/mån helförsäkring är jäkligt svårt att slå.

här är lite fler bilder på skönheten:

BMW_F800S_Launch_002.jpg


2006_BMW_F800ST_launch_r2.jpg


24580_0_2_3_f800st_Image%20credits%20-%20BMW.jpg


2770709847_5a114a4415.jpg


touring.jpg


BMW_F_800_ST_2006_29_1024x768.jpg


BMW_F_800_ST_2006_30_1024x768.jpg


DUO_BMW_F800ST_06_LSB.jpg


DSC_0074-vi.jpg


1182304033.JPG


BMW-F800ST-2.jpg


milt_bmw_F800ST_01-600x337.jpg


Uppdrag slutfört. :tummenupp :)

Vad är det för skillnader på 2007 års modell om man jämför med 2008 och 2009, är 2010 värd extra pengarna?

/Aki
 
Last edited:
tror jag har bestämt mig för en BMW F800 ST ändå. 311:-/mån helförsäkring är jäkligt svårt att slå.

Uppdrag slutfört. :tummenupp :)

Vad är det för skillnader på 2007 års modell om man jämför med 2008 och 2009, är 2010 värd extra pengarna?

/Aki

Har en 2007a F800s och det är ingen skillnad kontra 2006an. Dock uppgraderades den lite till 2008as modell (eller om det var 2009) med annan lack på motorn (de hade lite problem med lacksläpp 2006 och 2007 på motorn. Annars inga förändringar vad jag vet. Trevlig hoj med abs och den låter gott med akra-pipa. :) Kompetent hoj, billig i drift och tillräckligt med pulver att hänga med 600or.
 
Angående 675:an så blir det troligen mer än 500 i premie per månad. Du svajar lite rörande modelltyp. Av dem som du presenterade i 1.a inlägget håller jag BMW:n högst. Helt klart bästa allroundaren. Passar på krokvägen såväl som till touring till Medlehavet. Prisvärd premie och självrisk om du håller dig skadefri.

Eller denna.

http://www.blocket.se/vasterbotten/BMW_F_800_S_Fabriksny_ord_pris_95_300___22680152.htm?ca=23_4&w=3

Om man håller sig skadefri så är väl försäkringen onödig :va
 
Om man håller sig skadefri så är väl försäkringen onödig :va

Dubbel självrisk vid samma skadetyp inom en tolvmånadersperiod. Dvs två vurpor samma år kostar 18000 i självrisk, givet att man väljer den lägre premien.

Jag har minst trafikförörsäkring på mina fordon.
 
Köp min så får du råd med skinställ och hjälm också!!
 
njae, gillar inte varken er-6n eller er-6f. Finns redan alldeles för många sådana på vägarna.

Nja F är inte så vanlig. tror inte jag har sett någon annan än min.. kanske 1isf. men tror det finns rätt lite F. de flesta har juh N
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top