Bucklad/repad tank

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Efter marksyning har jag en tråkig buckla och osnygga repor på min tank. Min prio just nu är att göra så tanken inte rostar.

Vräka på nån lack eller vad rekommenderas?

Och för framtiden, för att få den snygg, spackla igen bucklan och lacka över eller försöka hitta nån som kan dra ut skiten?

Eller leta upp bättre begagnad tank som inte har fått stryk...?

Har även lite repor på ramen, vad gör man åt dem? Polerar bort? Med vad i så fall?

Tanken och ramen

sege skrev:
Efter marksyning har jag en tråkig buckla och osnygga repor på min tank. Min prio just nu är att göra så tanken inte rostar.

Och för framtiden, för att få den snygg, spackla igen bucklan och lacka över eller försöka hitta nån som kan dra ut skiten?

Eller leta upp bättre begagnad tank som inte har fått stryk...?

Har även lite repor på ramen, vad gör man åt dem? Polerar bort? Med vad i så fall?

Tanken och ramen

Är det bara småbucklor så kan man ju dra ut dom med en glidhammare som man svettsar fast.. Fast då är det ju bra om man gjort på nått sätt så tanken inte exploderar. :)

Läste här på forumet förut om nån som hade fyllt hela tanken med ärtor och sen hällt i vatten så dom skulle svälla, vet dock inte om det fungerar.. :)

om man kommer åt bucklan från tanklocket så kan man kanske ta en träbit o knacka ut bucklan något med. Antar att du måste spackla oavsett vad du gör ändå för att få ett bra resultat.

Ska man inte lacka med grundfärg för att skydda mot angrepp, sen lacka färg o klarlack?

sege skrev:

skrapa bort ev färgrester som sitter löst runtom o pensla på en rostskyddsprimer bara....det räcker så länge om du inte har några
krav på att det ska se snyggt ut.

Ja det är viktigt med grundarbete så slipa för fäste,tvätta bort fett o bröte, På med grund /primer sen kommer det fina lacka alltid :fatta! över grund/primers dom är matta=dom släpper igenom vatten efter ett tag.

Sen när det är dags för riktig lack så kör samma visa plus spackel och sprutspackel för riktig hög finish innan lack.

Sen finns det säkert hundar olika meningar/tillvägagångsätt men detta funkar för mig.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...