buckla i tanken

Sök på teknik forumet.. finns en lång tråd om detta!! Den var uppe nån gång nu i veckan... :tummenupp

Limma med limpistol.. Sätt ett limstift från pistolen mot tanken o limma på den med mkt lim så den sitter där den sitter.. sen drar du i stiftet så bucklan trycks ut..

Vet inte om det funkar så bra men det var Bosse Bildoktorns sätt o fixa det :P

RED_LiME skrev:
Limma med limpistol.. Sätt ett limstift från pistolen mot tanken o limma på den med mkt lim så den sitter där den sitter.. sen drar du i stiftet så bucklan trycks ut..

Vet inte om det funkar så bra men det var Bosse Bildoktorns sätt o fixa det :P

Funkar skitbra om det är en mindre buckla :tummenupp

Att hälla i ärtor i tanken och sen på med vatten ska ju enligt myt funka :tungan Är det en stor buckla skulle jag svetsa på ett rör eller liknande, så drar man sedan ut bucklan. Anders Brink sa såhär i en gammal tråd "På bilen använde jag flytande lustgas. Borde funka lika bra med flytade kolsyra eller flytande kväve. Applicera på bucklan och metallen krymper och PLOPP så har metallen dragit ut bucklan av sig självt. Funkar dock inte på veckade bucklor." Inget jag har testat, men testa du :banana

Nilxz skrev:
Hur får man ut en buckla ur tanken? :confused:

inte så bra förklaring men så gjorde jag och pappa på min crm tank. vi tömde tanken på soppa tvättade ur den nogrant och slipade bort färgen från tanken sen hade vi nånting som såg ut som en pistol som lödde fast stift som vi satte fast på ett rör med en stor järn klump som man slog upp hårt mot "stoppet" då kom tanken sakta men säkert ut igen sen kapade vi bort stiften och sen spacklade osv.. det syns inte någonting idag! :yoparty

Back