bu eller bä?

Chris Ash skrev:
Problemet med landsvägscykling är att man måste cykla så jäkla mycket för att det ska ge resultat, löpning är mer tidseffektivt.

Stämmer väldigt bra, men löpning är mycket jobbigare, mycket tråkigare...och inte minst: Mycket Pryl-fattigare!

Prylar är roligt, fast tyvärr är det oftast roligare att komponera ihop en racer i CykelCitys katalog...än att använda den (för det kräver som sagt en hel del tid). :rolleyes:

Bianchin är jättefin, men helst ska det såklart vara en Pinarello (och då givetvis med Campagnolo - Inte Shimano!).

pinarello_5_big.jpg

Bj.O.rn skrev:
hehe, jag har åkt ducati i 8 år, åkt alfa i 8 år innan det, har två espresomaskiner, italienska.. skulle jag köpa en cykel som inte var en italiensk racer? nä.. tänkte väl det..

/B

Italienska racingkaffebryggare? :va

Heinrich skrev:
Har du tittat för mycket på Tour de France? :rolleyes:

Kan man göra det? :confused:
(Har snittat 3-4 timmar per dag med Vacchi och Adamsson...det regnar ändå ute.) :)

För övrigt har CykelCity tydligen utförsäljning nu, den här ser ganska prisvärd ut (9-delad Veloce): Länk

Chris Ash skrev:
Problemet med landsvägscykling är att man måste cykla så jäkla mycket för att det ska ge resultat, löpning är mer tidseffektivt.

Öhh? Vad menar du nu? Det beror ju på vilket tempo/puls du lägger dig på.
Sen blir det givetvis andra muskler man tränar.
Simning ger brutal kondis, men gör inte att du kanske presterar max i en träningscykel, på samma sätt cykling inte ger bäst löpflås. Men syreupptagningsförmågan skiljer det nog inget på mellan cykling och löpning..

Heinrich skrev:
Nej. Jag har också tittat en hel del.

Vacchi och Adamsson är ju otroligt underhållande att lyssna på :)

Oerhört kul, Eurosports i särklass vassaste kommentatorer :tummenupp

/B

oFFkeFF skrev:
Öhh? Vad menar du nu? Det beror ju på vilket tempo/puls du lägger dig på.
Sen blir det givetvis andra muskler man tränar.
Simning ger brutal kondis, men gör inte att du kanske presterar max i en träningscykel, på samma sätt cykling inte ger bäst löpflås. Men syreupptagningsförmågan skiljer det nog inget på mellan cykling och löpning..

Mest det att löpning ger mer per tränad timme. En löpare i världseliten springer ju inte lika mycket som en cyklist i världseliten cyklar. Ska man bara ha allmänkondis så kvittar det ju vilken man väljer och då tar jag den som jag behöver göra minst med.

Chris Ash skrev:
Mest det att löpning ger mer per tränad timme. En löpare i världseliten springer ju inte lika mycket som en cyklist i världseliten cyklar. Ska man bara ha allmänkondis så kvittar det ju vilken man väljer och då tar jag den som jag behöver göra minst med.

Jag har inga ambitioner att nå världselitklass.. men löpning går bort direkt pga att det är orbota tråkigt samt jävligt långsamt, i alla fall om jag ska kuta

/B

Chris Ash skrev:

Jag tror att cykling faktiskt ger bättre "kondition" än i stort sett all annan träning. Tom mer än löpning tror jag, eftersom man isolerar sig från gravitationen så att säga. Inget en vanlig dödlig lär märka nån skillnad av dock.

Jag fick precis en flashback tillbaka till 80-talet då mintgrönt och bockstyre var högsta modet! Näe, köp en damtralla istället och få dubbelt upp med motion mm på samma sträcka som en prostata-räcer :tummenupp

Bj.O.rn skrev:
Jag har inga ambitioner att nå världselitklass.. men löpning går bort direkt pga att det är orbota tråkigt samt jävligt långsamt, i alla fall om jag ska kuta

/B

Enda trista är att asfalten i svedala är så kass vilket gör att det rullar så tungt... :tummenner Omedvetet blir det så att man söker sig till hjulspåren mitt ute i vägen där asfalten blivit mer tillplattad :näsblod .

Kanske bara jag som är sanslöst lat iof? :hihi

Bj.O.rn skrev:
Tänkte börja göra något åt en begynnande övervikt.Racercykel verkar roligast

/B

Mina "semesteralkisvanor" har också satt sina spår. Har därför köpt en mountainbajk. Fick dock med "semislicks" till den så jag kan väl cykla lite asfalt annars. Löpning går fetbort men MTB i skogen är faktiskt helt ok.

Hör av dig om du vill ha sällskap!

By the way, på min står det "Handmade in U.S.A."... Inte direkt rumsrent, jag vet...

/ J

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...