BSB Assen 20-21:a september

BRA Håkan, sänkning med 2,3 i andra kvalet!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jag har nog aldrig skrikit så mkt nånsin, 5 full gas in i sväng, även 6an på vägen tillbaka innan vänstrarna innan star/mål.

Detta är utan tvekan roligaste banan hittills och är verkligen "man eller mus" bana, man måste våga hålla i annars går det saaaakta :-)

Mkt trevligt indepån, trevliga holländare i klassen och det var nog bara några 1000 i publiken igår på vårt kval.

Tanken att bromsa in i vänstern, genom chikanen med fullsatta läktare, grymt! :-) (nu får väl se hur många som kommit tills vi kör, men det bokstavligen dräller in folk)

Och idag mozzberk, hoppas jag 45an sitter :-)
 
Fy fan vilket race av Backlund! På det första varvet körde han upp sig 11 platser. Därefter upp till tredje som bäst för en stund innan han kraschade från fjärde plats. Resterande förare var lååångt efter och under de tio första varven var Filip ständigt snabbare än ledaren. Det var inte med några tiondelar utan ibland sekunder!
Nu hoppas jag på regn även i eftermiddagens race.:tummenupp
 
Jäklar vad han låg på, synd med vurpan men bra tv-tid igen för FFX :)

Fick han pole i race 2?

Lycka till i nästa backis!!

/R
 
Jäklar vad han låg på, synd med vurpan men bra tv-tid igen för FFX :)

Fick han pole i race 2?

Lycka till i nästa backis!!

/R

4:e! :)

Han kan när det är på lika villkor!
Yamaha är Inte på lika villkor i torrt tyvärr.....
 
Det var ju fler svenskar där, kolla resultatet från sidvagnsracen.
Billy gjorde ett inhopp med den äran tycker jag.

- - - Updated - - -

Filip är ju kung förstås
 
Blev någe konstigt med våra svar här!
Jag menade himla jätte bra Fililip:tummenupp:tummenupp
 
Nu såg jag inte racet men 9e plats måste vara jättebra?

Hur presterade Hutchinson på den hojen innan?
 
Last edited:
Backlund har redan lika många poäng som Hutch. 8, så det ser lovande ut. Go Fille :tummenupp
 
Kul o se så många svenskar på Assen.
Dennis Dragos körde i mål på 18e plats som bäste svensk i supersport600.
Vi ser framemot att köra där nästa år förhoppningsviss om poäng plats. :hej
 
Och Danne Alstergren körde utan höger knäpuck :gnissla från fjärde eller femte varvet, så högerkurvorna blev lite jobbiga. Pucken sprack och lossnade, bara kardborren var kvar :huvet. 21:a ändå. Tre race på Assen gav resultaten : Dnf , 15:de , 21:a. :)DSC_1394.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top