BSA B33 a

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag sålde min gamla b33a i år & en vecka senare köpte jag mig denna b33 med 49a papper :-) Vet inte alls vad jag ska göra med den? Men först ska nog en ny motor in i Vespan sen måste hojsesongen ta slut så jag får plats att meka alltså så lär det ta ett tag innan man börjar men nån gång i år lär det bli. Så länge tänkte jag att man kanske kommer igång med att köra ut vad man ska bygga av den om man slänger upp en tråd :-)

Bifogat

• IMG_20130921_125809.jpg
    IMG_20130921_125809.jpg
    246.3 KB · Visningar: 302
Turbo såklart!!! :D

Eller något sånt här kanske?
20_03_2013_briton_bees_bsa_01.jpg

Ja den var riktigt snygg :-) tror att det är en i AB anfall som har en b20 med turbo får väl ta ett snack med han fast jag tror inte det blir nån turbo :-)

Nej nej nej! Man kör med kompressor på gamla hojar!!!
Vänd toppen och häng på en kompressor och bygg den lång och låg i ett härligt saltflat stuk. Liten handknackad kåpa i aluminium och fälg-skivor. Massa lättborrade saker och fräna mässings och läderdetaljer.

Jajaaa, jag veeeeet :D Tidstypiska tillbehör ska det vara :fakta Eller, varför egentligen :hihi Nytänk är bra :rolleyes:

Hahaha, det är sant. Dock är vare sig turbo, vattenkylning eller kompressor några moderniteter. Spana in gamla Scott-hojar, typ Flying Squirrle och liknande. Sjukt fräna prylar.

Hahaha, det är sant. Dock är vare sig turbo, vattenkylning eller kompressor några moderniteter. Spana in gamla Scott-hojar, typ Flying Squirrle och liknande. Sjukt fräna prylar.

De var ju fräsiga :) Eller så kan trådstartaren sälja billigt till mig så kan jag renovera till originalutförande :)

Nää här säljs ingen BSA å absolut inte om den ska bli en tråkig orginalare :) Däremot så säljes min gamla SR 500 :) På tal om motor så blir det just bara en motor jag måste ju regbesiktiga den. Den är inte inne i registret ännu bara förreggad.

Nää här säljs ingen BSA å absolut inte om den ska bli en tråkig orginalare :) Däremot så säljes min gamla SR 500 :) På tal om motor så blir det just bara en motor jag måste ju regbesiktiga den. Den är inte inne i registret ännu bara förreggad.

Hemskt vad alla var emot mig då :D Jaja, skit i det. Nä, bygg den hur du vill ha den. Inte hur andra tycker. Nja, SR500 hoppar jag nog. Men har fått nys om en BMW R25 i lådor :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt