Bryta bromsbelägg (bak, kanske fram) KTM 640 LC4 Enduro 2003

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Hejsan,

Jag vill byta bromsbelägg på min KTM 640 2003E, men kan inte riktigt lista ut hur man gör! Detta är kanske lätt men jag kan inte riktigt förstå mig på det.. Måste man verkligen ta loss bakhjulet? Jag tänkte att det skulle gå att skruva av oket helt enkelt men kan inte hitta muttrar som håller fast det oO

Tittade i owner's manual men kan sjutton inte se nått om det där heller! Hjälp snälla nån! :D

Ha! Där ser man. Tackar för den videon, fattade precis och nu är beläggen bytta. Var precis så enkelt som det verkade.. :P Dock så tappade jag förstås ena sprinten på grusgången och fick leta efter den i en jävla halvtimme, annars gick det ju görfort ! Min hoj har ju dock ingen mutter som håller fast bulten som går genom bromsbeläggen, utan bara små klämsprintar i hål i den..

Ha! Där ser man. Tackar för den videon, fattade precis och nu är beläggen bytta. Var precis så enkelt som det verkade.. :P Dock så tappade jag förstås ena sprinten på grusgången och fick leta efter den i en jävla halvtimme, annars gick det ju görfort ! Min hoj har ju dock ingen mutter som håller fast bulten som går genom bromsbeläggen, utan bara små klämsprintar i hål i den..

Allt är enkelt när man gjort de... :D

Tips då att alltid ha en mekmatta under så slipper man leta skruvar å sånt.... Har själv leta efter bort tappade skruvar å dyligt i timmar....

Allt är enkelt när man gjort de... :D

Tips då att alltid ha en mekmatta under så slipper man leta skruvar å sånt.... Har själv leta efter bort tappade skruvar å dyligt i timmar....

Javisst, så ska man göra. Jag brukar vanligtvis alltid ha en metallburk/ask som jag lägger skruvar i om jag håller på, men nu skulle jag ju bara ut och kolla...och så tog jag loss en pin och vips VART FAN ÄR DEN NU DÅ?!?!? :P Alla lär väl ha varit med om det nån gång...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti