Bryr du dig om bensinförbrukningen?

Bryr du dig om bensinförbrukningen när du kör hoj?

• Antal röstningar
    0
Det är helt klart praktiskt om hojen inte drar onödigt mycket soppa vid snabb touring på långresor. Kör därför med original lamdasond som reglerar A/F-värdet till ca 14.5.1 vid lätt belastning. Vid högre belastningar styrs A/F-värdet till mellan 12-13:1 m h a Powercommandern som tar över när ECU går på tabellvärden i s f reglering via lambdasonden. Att det fungerar som förväntat ser jag på A/F-mätaren http://www.youtube.com/watch?v=6xoFAcU__VQ

bara att tanka eller sälj hojen....

Eller hur, om man ser till bensinkostnaden så kan man fant inte ha så mycket kul för så lite pengar på något annat sätt...

Tittar man på totalkostnaden för dom med dyraste värstinghojarna så framstår ju kokainmissbruk som ett billigt alternativ!

Jag har aldrig kommit över 0.5 l/mil hur jag än kör ...
Därför är det närmast roligt att tanka :o)

Fast, man tänker ibland på när oljeblandat till moppen kostade 62 öre litern ...

Öööööö, mja, mer bekymrad över takten bakdäcket går åt när man åker +280 på touring, ett nytt däck av rätt modell är svårare att få tag i på macken...
Soppa är det billigaste, oavsett bil eller hoj.
Om bilen drar 1 eller 1 1/2 är ganska ointressant, förmodligen har du roligare för 1 1/2...

Fredrik:yoparty

Hojen drar mindre än bilen och dessutom är bränslekostnade liten i förhållande till dom övriga kostnaderna både vad gäller bilen och hojen.

Bryr mig inte ett smack om vad hojen drar faktiskt...

Men det är väl lite som en polares morsa sa när polaren köpte sig en Pontiac Firebird. "-Men den där drar ju jättemycket besin!"
"-Jamen inte fan köper jag en bil med V8 för att den är bensinsnål... "

Öööööö, mja, mer bekymrad över takten bakdäcket går åt när man åker +280
Fredrik:yoparty

haha.. precis min tanke.

ligger jag i 110 på motorvägen mer än 5 km, blir jag nervös över ett platt bakdäck

har legat på 1500:-/ veckan på bensin till hojen.. det får kosta

biljäveln blir jag förbannad på när jag får tanka mer än 700:- på en månad

Alltid trevligt med ett tankstopp i Bålsta...se utsikten över vårt kände grustag? =)

Jag har inte kört så länge, men 1985 när jag 18 år gammal tankade min Kawa trepip gick det på ca en 50-lapp att fylla hennes 16-literstank.

Men det var ju åas som att spotta en törstig kamel i halsen, 16 pannor kunde hon suga i sig från stan till Bålsta om man körde som en tonåring :D

Ja hojarna var coolare helt klart och på mackarna fanns det både bensin och reservdelar! :D

Klart som fan att man bryr sig om bensinförbrukningen... en av anledningarna
till att köra hoj är ju att man får mycket prestanda och körglädje för
pengarna.

Men inte fan sätter jag mig på en 125a bara för att den drar lite soppa.
Vill ju ha så bra prestanda som möjligt och drar den dessutom lite bensin så är
ju det jättebra :). Jag kanske är en av de få som uppskattar "överväxlar"
också. Om jag sitter på en tråkig transportsträcka så finns det ju ingen poäng
med att köra slut på bensinpengarna. De kan jag ju använda sen istället
på den roliga vägen som man kanske är på väg till. Med det menar jag inte
att man ska ligga och segköra, men det blir ju inte så mkt roligare att ligga
å köra i 140 å dra 1 liter milen än å köra 100 å dra 0,5 liter milen på 90väg
eller vad man nu kör på.

Det är helt klart praktiskt om hojen inte drar onödigt mycket soppa vid snabb touring på långresor. Kör därför med original lamdasond som reglerar A/F-värdet till ca 14.5.1 vid lätt belastning. Vid högre belastningar styrs A/F-värdet till mellan 12-13:1 m h a Powercommandern som tar över när ECU går på tabellvärden i s f reglering via lambdasonden. Att det fungerar som förväntat ser jag på A/F-mätaren http://www.youtube.com/watch?v=6xoFAcU__VQ

Vad är det för mätare du har? Såg ju ordentlig ut.

Vad cykeln dricker spelar ingen roll förutom att en mack vid inspererad körning inte får finnas längre bort än 5 mil:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman