Brutales Bobber

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja jag får väl rätta mig efter förnuftet och starta en tråd här istället för att harva på i min Open600 tråd där jag hållt till mesta tiden.

Varför en Bobber då ?

Har flera orsaker och ursäkter till det, men dom tyngre är att jag inte orkar, vill eller har råd att harva på i Open600 med min "otur" år efter år.
Jag vill göra något kreativt i garaget som varje vinter dom sista 35 åren och jag vill åka lite hoj på vägen igen då det nästa sommar stundar övningskörning med dottern.
Senast jag åkte något på allmän väg var egentligen hösten 2017 om man bortser från att jag åkte några meter fram och tillbaka med enduron.

Då sista motorraset på R6an inte är klart & betalt ännu så vill jag bara ha något billig att åka/bygga på helt enkelt.
Så det blev en Dragstar 650 -01 med 2850mil på mätaren, men hade hellre vilat ha en 1100 för dom ser lite estetiskt bättre ut med dubbla bromsskivor fram, effekten skiter jag i då jag bara vill sladda fram och tillbaka till jobbet förutom övningskörningen då.

Så då är tråden startad och jag har ju en förskräcklig Utube kanal där jag tidigare delat massa babbel från garaget... men länk kommer senare till del 1.


DSC_0866.JPG
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja gott folk, och övriga.

Man bör kanske nämna att jag har en gammal urusel Utubekanal där jag delat massa oredigerat motorsports grejs, och jag startade 1 ny för att inte blanda ihop äpplen och bananer.
Med andra ord, det finns en hel del avsnitt innan detta men som jag lovat tittarna att inte handla om MC så... vill man bara se en gråhårig gubbe tjöta och klanta runt så kan man titta på tidigare avsnitt med, där finns några besök på Roadracingbanor tom men inte så mkt MC åka kanske.

Bra tidsdödare på lunchrasten:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

HAHAHA... jag fan dog när dom startade den !!

"It's not a chopper, it's a plopper"

Jag såg den häromdagen, och en sak slog mig, vad gör han med alla värdelösa fordon han köper och har roligt med i en halvtime?
Dom verkar ju stå kvar i hans garage allihopa?
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
"It's not a chopper, it's a plopper"

Jag såg den häromdagen, och en sak slog mig, vad gör han med alla värdelösa fordon han köper och har roligt med i en halvtime?
Dom verkar ju stå kvar i hans garage allihopa?
Det värsta med denna är att den inte ens var billig! Han kunde köpt en vettig hoj för samma pengar. Fast då blir det inte så roliga videor...

Han skänker väl bort skrotet efter ett tag när det inte är roligt längre. Fast ljudet i denna var ju lite speciellt... :tungan
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det värsta med denna är att den inte ens var billig! Han kunde köpt en vettig hoj för samma pengar. Fast då blir det inte så roliga videor...

Han skänker väl bort skrotet efter ett tag när det inte är roligt längre. Fast ljudet i denna var ju lite speciellt... :tungan
Exakt, den va i runda slängar dubbelt så dyr som mitt lik troligen blir, iof utan arbetsinsats... Men han har väl lite annan prio ?
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Exakt, den va i runda slängar dubbelt så dyr som mitt lik troligen blir, iof utan arbetsinsats... Men han har väl lite annan prio ?
Ville han ha en glidare så kunde han köpt en Kawasaki Vulcan S för ungefär samma pris. Den hade nog haft bättre andrahandsvärde...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ville han ha en glidare så kunde han köpt en Kawasaki Vulcan S för ungefär samma pris. Den hade nog haft bättre andrahandsvärde...
Ganska garanterat!
Han kunde ju tom köpt den direkt från tillverkaren och sparat massa cash. ?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Dom mer eller mindre bra avsnitten kommer då och då...
Förhoppningsvis kan åbäket var klart till mitten April... men mest bävar jag för lackeringen då kompressorn har börjat dumma sig.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Eftersom jag inte har kvar orginaltank och hastighetsmätaren, så fick det bli en eftermarkandsmätare och inte hitta jag någon schysst "cup" eller hållare till denna.
Grovyxade till en som kanske kan bli OK efter några timmar med fil och slip + massa spackel ;)
DSC_1114-COLLAGE.jpg
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Dina videor är grymma!
Jag är inte helt säker på att jag håller med :D Men tack !!

Det har vart ett tag sedan det blev en ny, men det är sakta på G.
Ångesten över att kladda på färg har fått ge vika och nu har jag målat en del saker, inte allt men det mesta. Dock har jag vart lite dåliga på att dokumentera detta, men det blir som det blir, varken bra eller kul.

Mycket fokus på trailrunning nu när jag inte ska tävla i RR i år...men man bör ju va klar med Bobbern snart så man kan ut och väsnas till andras förtret :D
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
DSC_0526.JPGJust ikväll lade jag på något dom kallar klar lack. Men allt ser matt ut... begriper inget!
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top