Brus i högtalarna

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Tjena.

Jag har ett prob. har nya försvarsdatorn (den värsta) och jag fick med ett serroundpaket (dell) men det brusar i högtalarna hela tiden (nästan som om man har max volym)

Testat att ställa ner volymen noll överallt men ändå detta brus!
Flyttat på kablar sub mm inget verkar hjälpa.

Vad fanken kan vara problemet? ska man kräva nya högtalare eller kommer samma fel att uppstå då?
:va

Hur kopplas högtalarna till datorn?

Finns det brus även om du minimerar volymen på högtalarna så är de självklart defekta.

Dez skrev:
Hur kopplas högtalarna till datorn?

Finns det brus även om du minimerar volymen på högtalarna så är de självklart defekta.

dom kopplas men hjälp av färg sladdar (3st) in i ljudkortet så det kan inte vara fel.

Höjer jag max så blir bruset högre med den försvinner inte när jag drar ner på minimum.
känns nästan som att man hör det när man spelar musik, inget rent ljud.
Kompisen har logitec´s feting system och det är knäpptyst. borde vara så här också tycker jag.

Ska fan ta och ringa till dell i morgon och ha nya högtalare. :fatta!

stony skrev:
dom kopplas men hjälp av färg sladdar (3st) in i ljudkortet så det kan inte vara fel.

Menade snarare om de kopplas analogt eller digital, och eftersom det är 3 st (stereokablar väl?) är det analogt.
Varför inte testa att koppla högtalarna till nåt annat och se om det brusar då med?
Och samma sak med datorn...koppla in gamla högtalare/hörlurar på alla ingångar.

Dez skrev:
Menade snarare om de kopplas analogt eller digital, och eftersom det är 3 st (stereokablar väl?) är det analogt.
Varför inte testa att koppla högtalarna till nåt annat och se om det brusar då med?
Och samma sak med datorn...koppla in gamla högtalare/hörlurar på alla ingångar.

Hmm äh! lättare att få nytt hehe.. har varken gammla högtalare eller hörlurar :-) måste vara fel på nått :)

Brusar det även om du drar ur högtalarsladdarna ur datorn? Isånnafall kan du ju utsluta datorn.

CayLe skrev:
Brusar det även om du drar ur högtalarsladdarna ur datorn? Isånnafall kan du ju utsluta datorn.

Jo det fortsatte när jag drog ut,
kanske något svagare men bruset fans kvar,
samma som om någon lite bild åker på internet (brukar vara små reklam rutor) så brukar det låta efter dom (stör ljud)
sen om man scrollar bort dom så försvinner det, låter som någon slags störning både från datan och kanske strömkablar.. JÄVLIGT iriterande iaf

Det brusar alltid lite ur högtalare, även när ingen källa är kopplad till förstärkaren. Det ska naturligtvis inte brusa så att man hör det normalt sett, men om man lägger örat mot högtalaren så hör man det.

Sen blir jag inte ett dugg förvånad att du hör när datorn jobbar ut i högtalarna. Verkar som sånna här nya billiga datorer med mycket lull-lull har fruktansvärt dåligt skärmade ljudkretsar. Kör digitalt istället om du kan. En digital signal är inte lika känslig som en analog.

fan va skumt. jag sitter med DELLs feta Altec Lansing system här, inte probbs alls. man hör ju pyttelite brus när det är tyst omkring en, men så e det alltid. konstigt

Kan ju vara så att du har en in-kanal öppen. Tex mic eller line in på full volym (då hör du ett starkt brus)... Kolla upp det i ljudinställningar.

Jag vet inte hur mycket du kan, men det är det fösta jag skulle göra...

dvs. stäng av alla kanaler du inte använder på ljudkortet, jag har nog bara 'wave' på...

/Zana

MikkE skrev:
fan va skumt. jag sitter med DELLs feta Altec Lansing system här, inte probbs alls. man hör ju pyttelite brus när det är tyst omkring en, men så e det alltid. konstigt

undrar om det är samma som jag har. "altex lansing" står det på baslådan (lika stor som en dator med 2 högtalare i)

Thx står det i vänstra hörnet. måste nästan vara samma.. det skulle vara det värsts dom hade..

Måste vara fel på skiten då

Last edited:
Fan det brusar med hörlurar också.

Då måste det vara ljudkortet som är kass va? :va

stony skrev:
Fan det brusar med hörlurar också.

Då måste det vara ljudkortet som är kass va? :va

Öppna volymkontrollen (antar att du kör win XP) och klicka bort alla ingånger (line in och mic).

Dez skrev:
Öppna volymkontrollen (antar att du kör win XP) och klicka bort alla ingånger (line in och mic).

testat det, och det funkade inte.

grannen var inne. han har studio å skit och är en jävel på musik. han trodde det kunde vara någon sladd i datorn som låg och störde..

hmmm Fan orkar inte rota i datorn.
:huvet

Om du har dolby digital kan du ju skicka ut en okodad signal från datorn och låta förstärkaren göra om det till 5.1 (om du har stärkare med dekoder vill säga). Ljudkortet processar inte ljudet något vidare i vilket fall som helst.

jag sitter oxå med dell högtalare....vetifan vikken modell det är
men iaf, dom brusade oxå som fan utom, när jag hade foten på subben.... :confused: :va

följdaktligen så ställde jag subben upp-o-ner så förvann det :tummenupp :banana

heretique skrev:
jag sitter oxå med dell högtalare....vetifan vikken modell det är
men iaf, dom brusade oxå som fan utom, när jag hade foten på subben.... :confused: :va

följdaktligen så ställde jag subben upp-o-ner så förvann det :tummenupp :banana

Ringde dell nu :4skrika :6surkart

Nytt ljudkort kommer på måndag :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back