brum brum schwoooshh

satan va jag kännde igen den där, har den varit med i nån film eller nån gammal mc tidning :va
Är helt säker på att jag sett den där förut :4skrika

kan inte non snäll person photoshoppa in den tillsammans med startrek gänget hehe

:tuttar

Hehe, såg den förut ikväll när jag kikade runt lite på blocket. Jag skulle seriöst vilja se en film där man demonstrerar raketmotorn och hur den fungerar och sådär... :tungan

Kamikaze kid skrev:
2234067 Va fan.... :lol

Den vill man inte ligga bakom! :rofl

Eller ens stå nära...

http://www.vaiden.net/rocket_gokart.html

"These motors, each producing 300 lbs of thrust, used a special kind of monopropellant which the company dubbed "Thermolene" (actually N-Propyl Nitrate). These engines powered the little kart to faster times than rail dragsters of its day. These engines, however, were also very dangerous and killed many users because under certain conditions they could explode like bombs. Those disasters resulted in the Turbonique factory closing and its owner landing in jail."

psxcare skrev:
2234117 Eller ens stå nära...

http://www.vaiden.net/rocket_gokart.html

"These motors, each producing 300 lbs of thrust, used a special kind of monopropellant which the company dubbed "Thermolene" (actually N-Propyl Nitrate). These engines powered the little kart to faster times than rail dragsters of its day. These engines, however, were also very dangerous and killed many users because under certain conditions they could explode like bombs. Those disasters resulted in the Turbonique factory closing and its owner landing in jail."

HAHA! kanske inte så kul att köra den där hojen då om man vet att den kan smälla när som helst :död

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back