Bruksbil med V8 ???

P.E

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2006
Ort
Västra Götaland
Hoj
Hojlös
Hej!

Har nu sålt hojen men vänder mig ändå till allvetande Sporthoj för hjälp.

Har alltid gillat ljudet och gången i V8-motorer och funderar nu på att sälja Saab dieseln
och köpa en bil med V8.
Kommer att jobbpendla med tåg så bilen kommer mest att användas till helgutflykter m.m.

Finns det någon vettig bruksbil med V8 för c:a 150-200K som inte kostar skjortan att
försäkra och underhålla med ideliga reparationer och höga servicekostnader.
Bilen ska även gå att bruka på vintern.

Ös på med "seriösa" förslag.

Tack på förhand/
Peter.
 
Bmw . Audi . Merca . Ingen av dessa "premiumbilar" lär väl ha en billig försäkring.
Som vinterbil borde Audi Q vara att föredra
 
Jaguar XJ/XJR (X350).
Skitsnygga.
XJ för det klassiska utseendet och XJR för lite mer fart och sportighet.
 
Ford mustang gt 05 å nyare

Ganska säker på att det är den sämsta bilen jag ägt, trots att jag då bodde i USA och både försäkring och soppa var billig.

Mängder av garantiåtgärder, taskig kvalitet på inredning, skitdålig i regn, och värdelösa framlysen.

Låter mysigt. Går bra rakt fram med CAI och map. Snygg.
 
Du skriver typ av bil förutom bruksbil eller vilken årsmodell du tänker dig. Finns ju allt från sportbilar till SUV´s och lyxlimousiner i det prisspannet. Ska man bara använda bilen lite på helger och inte lägger så många mil per år och inte behöver något praktsikt hade jag nog tittat på sportbil och en modell som är förhållandevis värdebeständig.
 
Audi A8! Både diesel 6:an och bensin 8:an är grymt sköna. Direktörskomfort och helt OK tryck i motorn.
 
Porsche 928, kommer bli skitspännande på vintern!

Säkert inga problem med bra vinterdäck och känslig gasfot. Såg att det var någon i Porsche Klubben som hade sin ute i vintras med vintersulor. 928 är ingen billig bil att lyfta eller bara bibehålla skicket på. De börjar ju trots allt bli till åren kommen.
 
Jag tuffar runt i en Merca CLK 430. Motorn finns även i andra modeller och jag älskar den här bilen så mycket så det nästan inte är sant! Jag kan ärligt talat inte hitta något att klaga på. Inga konstigheter, inget krångel, allt är bara suveränt. Motorljudet, draget, bekvämligheten, kvaliteten, ljudanläggningen, extrautrustningen... Allt för 55 papp. Och det nästan bästa av allt: Halvförsäkrad stående på mig kostar den mindre än en femhundring i månaden (trots sina nästan 280 hästar), och den dricker omkring/mindre än en liter milen blandad körning (nedåt 0,9 om man kryssar motorväg på cruisecontrol i sisådär 140 mätarfart, vilket jag tycker är fascinerande lite för en 280hk 4,3l V8!!). Så om jag ska rekommendera en V8brukis blir det en sån, utan tvekan! :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top