Video Brown pants moment.

Rent krasst finns inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.

Så att "hålla på sin rätt" i trafiken är bara idioti. Andra kan ha skyldigheter gentemot dig men det ger dig ingen rätt, du ska ändå iaktta försiktighet och anpassa dig efter situationen. Alltid!

Last edited:
Undrar hur passageraren på Z1000 mådde sen.. Hon (för det var väl ett tjejskrik) pep rätt högt :)

Det är väl ingen som säger emot att bilföraren gör fel som skär in i mötande fil. Men det är en klen tröst när man ligger i en blodpöl på asfalten, och hytter med fingret efter den bortflyende idioten i bilen... Är man rädd om livhanken så bör man kanske välja sin omkörningstillfällen med lite större omsorg än killen i klippet.

Dessa trötta argument upprepas ständigt när en MC och en bil kolliderar, eller är nära att kollidera.

Faktum kvarstår: killen på MC:n gjorde inget fel och höll på att stryka med, bilisten gjorde fel och höll på att döda en MC-förare.

Att omkörningen var onödigt riskabel är det nog ingen som säger emot. Men var går gränsen för hur försiktig man ska vara? Jag kör dagligen om flera lastbilar när jag kör bil till jobbet, det räcker att en av dem vinglar lite i sidled så är jag jävligt illa ute. Ska jag ligga i 80 i flera på en väg där tillåten hastighet är 100, eller ska jag ta risken och köra om? (100-sträckor med tvåfiligt och mitträcke går inte att jämföra med riktig motorväg, det finns inte alls samma utrymme.)

Vad spelar det för roll vems fel det är, när du är död.
Mc föraren gjorde en farlig omkörning och bilisten låg över mittlinjen. Bättre vara safe than sorry

Innan mötet så kör hojföraren över heldragen linje! Han verkar vara en fara både för sig själv och spätta:död
Bättre omkörd och bortkommen, än omkommen och bortkörd:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...