brottsvåg

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
VARJE natt så är det bilinbrott i mitt område i älvsbyn, nya trasiga bilrutor varje morgon. Eftersom jag har bilstereo grejer för ca 10-13kkr så blir jag lite orolig. Vad gäller om jag blir av med skiten men inte "registrerat" det med försäkringsbolaget typ varit förbi med bilen så dom fått se vad jag har för nånting.

honkiie skrev:
VARJE natt så är det bilinbrott i mitt område i älvsbyn, nya trasiga bilrutor varje morgon. Eftersom jag har bilstereo grejer för ca 10-13kkr så blir jag lite orolig. Vad gäller om jag blir av med skiten men inte "registrerat" det med försäkringsbolaget typ varit förbi med bilen så dom fått se vad jag har för nånting.

Vanlig delkasko täcker väl bara för 4-5000 max tror jag? Ring bolaget och fråga vet jag. :tummenupp

honkiie skrev:

Gör en tilläggs försäkring på bilstereon, jag hade det.
Kostade 500-600:- om året, inget om man jämför hur lång tid det tar att göra en seriös installation.
Filma eller fotografera allting när det sitter monterat o klart i bilen.

Gixxer-Anders skrev:
Kan det ju inte alls vara. Dom sitter ju hemma hos dig och sjunger We Shall Overcome allihopa :rolleyes:

Jepp, hur visste du det!? Vi dricker vodka, spelar blockflöjt iförda velordräkter och sjunger We shall overcome medan vi planerar hur vi kan införa planekonomi igen och hur vi ska organisera stenkastningsaktioner!

korvgubbe skrev:
Jepp, hur visste du det!? Vi dricker vodka, spelar blockflöjt iförda velordräkter och sjunger We shall overcome medan vi planerar hur vi kan införa planekonomi igen och hur vi ska organisera stenkastningsaktioner!

...och planerar inbrott. :fakta

korvgubbe skrev:

Meh! Var du tvungen att råna mig på alla mina planerade one liners? Party pooper :(

Markus skrev:
...och planerar inbrott. :fakta

De står för inbrotten! Jag får ju bidrag ändå eftersom jag är svensk medborgare och kan plocka ut det jag behöver ur våra icke fungerande bidrags system som funkar mer eller mindre som en bakomat där man slipper ange kod eller sticka in ett kort.. Man går bara till socialkontoret eller försäkringskassan och säger hur mycket man behöve rså får man pengar i handen. No Questions Asked!

....och folk är så dumma att de nyttjar telefonlån när vi har det så bra?! :kocko

Therudeboy skrev:
Passa dig så jag inte rensar din lägenhet. //Lett.ländare.

Äh kom igen! Vi kommunistiska östanhängare måste ju hålla ihop! Låt oss nu sjunga we shall overcome och göra inbrott hos några moderater istället!
(Attans.. då klarar sig ju Markus eftersom moderaterna står alldeless för långt till vänster på skalan)

korvgubbe skrev:
Äh kom igen! Vi kommunistiska östanhängare måste ju hålla ihop! Låt oss nu sjunga we shall overcome och göra inbrott hos några moderater istället!
(Attans.. då klarar sig ju Markus eftersom moderaterna står alldeless för långt till vänster på skalan)

Inte gör du väl inbrott hos dig själv;)

Therudeboy skrev:
Jag talar för mitt folk, vad jag menar är att alla balter inte behöver stjäla.

Nej, en del stjäl ju till och med fast de inte behöver det... :rofl

OBS! OBS! IRONI OBS! OBS!

Det där med tilläggs försäkring lät ganska intressant måste sägas. Får ta och kolla upp det.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år