Brorsan ska köpa hoj, men vilken?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Nu har min storebror blivit sugen på att köpa hoj och han funderar på en bandit 600. Är detta en bra hoj, vad finns det för motsvarigheter i prisklassen 30-40k (ingen sporthoj bara). Men en hoj som är kul att köra så han inte tröttnar det första han gör. Fyll på med lite förslag, för-nackdelar så ska vi kolla upp dom cyklarna.

//Johan

ZX7R 96 å uppåt är en bra slitstark häst som man inte tröttnar på i första taget, den billig i både drifft å försäkring..

FUBAR skrev:
Nu har min storebror blivit sugen på att köpa hoj och han funderar på en bandit 600. Är detta en bra hoj, vad finns det för motsvarigheter i prisklassen 30-40k (ingen sporthoj bara). Men en hoj som är kul att köra så han inte tröttnar det första han gör. Fyll på med lite förslag, för-nackdelar så ska vi kolla upp dom cyklarna.

//Johan

Sv650.
Grymt kul hoj som man kan har riktigt roligt med.
Lagom stor och lagom med effekt.
Fin sång med ett helsystem och filter.

http://www.bike.se/utrustning/index.php?view=23

newbee skrev:
ZX7R 96 å uppåt är en bra slitstark häst som man inte tröttnar på i första taget, den billig i både drifft å försäkring..

Ingen sporthoj sa han ju.. :7peta

Nej en suzuki gs 750 eller nått... :tummenupp

Jag får väl slå ett slag för Hyosung Comet650 då, finns ju både med helkåpa och naken som min, inte så rysligt dyr heller, jag gav 50k för min fjoling som gått 8 mil. Billig i försäkring, tror den ligger i klass 5 eller något sådant, 79hk och 73nm, skön sitt ställning etc etc, kan rekommenderas varmt. Jag har hunnit med ca 60 mil bara än så länge på den men jag är grymt nöjd med den än så länge som första hoj.

Varför inte en Bandit 1200? Bra allroundhoj i F-klass 6. Att den är lättrimmad e ju inte fel heller(Strypt GSXR-motor). Inte bäst på något men bra på allt. :tummenupp

Last edited:
FUBAR skrev:

//Johan
Han skall köpa min det e ju ingen sport hoj!
Aldrig bankörd o aldrig omkulllagd :rolleyes:
Den är tjejkörd o går fint inget onödigt buller heller :hihi

FUBAR skrev:

//Johan

Honda Hornet är en trevlig hoj på alla sätt. Den har varit med ett tag nu och den har fått bra kritik så man vet vad man får.....inga besvikelser :tummenupp

Racercukel skrev:
Honda Hornet är en trevlig hoj på alla sätt. Den har varit med ett tag nu och den har fått bra kritik så man vet vad man får.....inga besvikelser :tummenupp
Hornet har man hört mycket bra om, men tyvärr kostar dom lite mer än han vill lägga.

åååh, jag e så trött nu :)

Jag måste ha läst fel att det stod 40-50 k...
Men det gjorde d ju inte...
Hursomhelst...

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form