Bromsverkan försvann när jag glömde låset! kawasaki gtr 1400

1kocken

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
kawasaki gtr 1400
Jag glömde skivbroms låset rullade sakta iväg, det nöp till givetvis, när jag fixat det hela
och körde iväg så hade bromstrycket försvunnit det går att pumpa upp det under färd men det försvinner m engång står man stilla så finns det där hela tiden.
nån som har en aning om vad som har hänt, inga spår syns...

Nog troligt att bromsskiva slagit sig och trycker ut kolvar i oket när hjulet snurrar. Kontrollera att skivan är som den ska.

den var lite skev innan, nu blev den antagligen rejält!
Tack så länge

Yepp, bromshandtaget går i botten, och känns som om det inte finns något tryck i bromsledningarna om skivan fått en kyss efter glömt skivbromslås. Been there, done that

Nja, om skivan är så skev så att man får pumpa upp trycket igen under färd så lär det garanterat kännas ganska rejält i styret med pga skakningar.

Jag såg knappt någonting på min skiva men vågade inte åka en meter då bromshantaget gick i botten. Min meck sa att det behövs väldigt lite, kommer inte håg men var något om någon millimeter eller så, för att får denna symptom.

Han sa att om skivan är ännu mer skev så känns det nästan som om det är punktering.

Blev bärgare till verkstad (hade även fått lite mer skador då hojen gick i backen. Skador som gjorde att den inte gick att köra och var långt hemifrån)

Det är värt att betala extra för ett skivbromslås med larm, skrämmer bort vissa vid stöld/provsittare. Samt det är ett skydd mot just detta. Har räddat mig 2 ggr tror jag.

Nyheter
Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Back