Bromsvätskebehållare???

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nån som har nå tips hur man ska placera bromsvätskebehållarn snyggt?
finns de kanske nå snygga o köpa?
helst svart el mörk på någe vis iaf.

Skall placeras over bromspumpen, så att vätskan rinner neråt. Använder själv en liten bromsvätskebehållare från Beta RR-mopeder, kostar 105:-, men är väl inte så värst snygg...

Du kan använda en slangbit, om du är cool. Jag tycker det är race. Finns kanske trådar om det för jag minns inte riktigt..

Chronic skrev:
Du kan använda en slangbit, om du är cool. Jag tycker det är race. Finns kanske trådar om det för jag minns inte riktigt..

vad hur vadå?

Buspojke skrev:
Skall placeras over bromspumpen, så att vätskan rinner neråt. Använder själv en liten bromsvätskebehållare från Beta RR-mopeder, kostar 105:-, men är väl inte så värst snygg...

hur ser den ut?
sitter inte den ihop med handtaget??

Chronic skrev:
Har testat det, men det är inte lätt att få tag i en slang som tål bromsvätska, i alla fall inte om den skall vara transparant.

Buspojke skrev:
Har testat det, men det är inte lätt att få tag i en slang som tål bromsvätska, i alla fall inte om den skall vara transparant.

orginalslangen som satt där :va
iofs inte transparant

Last edited:
hitta vad man ska ha :tummenupp

köpte billigt av en snubbe en kopplingsvätske behållare från en mt01.
dom ser ut som en pytte liten bromskopp :tummenupp

kan verkligen rekomenderas :)

En sådan här från en MT-01.
Undrar vad dom kostar bara..

5YUW07864000_HR.jpg

är det ngn som vet vrf det på "sport hojar" oftast har en stor ful burk mitt på styret, när de flesta custom hojar har sin vätska snyggt undan gömt i den lilla 4kantiga "burken" som smälter in mkt bättre på styret. har det ngn funktion, eller e tillverkarna bara för snåla ?

är det ngn som vet vrf det på "sport hojar" oftast har en stor ful burk mitt på styret, när de flesta custom hojar har sin vätska snyggt undan gömt i den lilla 4kantiga "burken" som smälter in mkt bättre på styret. har det ngn funktion, eller e tillverkarna bara för snåla ?

Najs vilket trådlyft.

Är inte riktigt säker på vad du menar, men jag gissar på att de vill slippa att specialtillverka bromspump med behållare för varje ny modell.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8