Bromsvätskebehållare till Isr?

kk74

Medlem
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
Yamaha SZR660, Termignoni Helsystem, Mikuni RS34*2, ISR, Wilbers...
Var idag och hämtade ut lite prylar jag hade beställt ifrån Isr, bla. ny huvudcylinder (radial) och kopplingshandtag. Tänkte bara kolla med er här om ni har några idéer om hur man kan lösa problemet med fäste till bromsvätskebehållaren? Finns det fästen som man sätter på styret? Några förslag om vart man kan hitta fästen, eller är man tvungen att tillverka något själv?

Hej !

Du kan väl göra som många streetfighterbyggare !
Ta en bit aluminium eller rostfritt ,fila till en remsa ca 60 mm lång, borra ett hål i varje ända, polera upp den och skruva den i den ena kopplingsgreppsbulten( eller handbromsgreppet om det är den sidan.)Vips så har du något att bulta fast behållaren i!

Mvh Viglo

edit: eller så kan man ta det ena fästet till fågelpinnen på ett cross-styre och använda det (dem är ju 22 mm).

Last edited:
Tack för att du svarade Viglo! Finns det någon annan som kanske har någon annan idé? Kanske någon som har en likadan bromspump och kan ge något tips?

ISR har en lösning för detta. Ser ut som en grövre slang som du har bromsvätskan i.. rätt ball lösning faktiskt.

Har funderat på en sådan lösning, men är lite orolig för att det ska läcka.

Läste ett reportage om en hoj som hade en slang som bromsväskebehållare för ett tag sen. Ett av klagomålen på hojen var att det läckte och att det tydligen var vanligt med såna lösningar, men personligen har jag ingen aning. Ska kolla med ISR om deras lösning. Tack för tipset!

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats