Bromsvätska från biltema.

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Bromsvätska från Biltema, dot4,bättre eller sämre än något annat?
Ska i en gat hoj,ingen banhoj.Har en flaska hemma bara att slå i?

Biltemas bromsvätska funkar bra.
Har du öppnat flaskan som står hemma? I så fall kan du ha fått fukt i den, annars ska det bara vara att hälla i och vara glad.

Är det dot4 så håller den klassningen för dot4 bromsvätska och fungerar minst lika bra som nån annan. Jag har använt deras 5.1 bromsvätska med bra resultat.

Alltid använt BT.s bromsvätska i bil och mc. Inga problem stoppade iaf bilen från 250..
Å andra sidan håller jag mig ifrån bana ( och snart mc också,, hustrun krånglar..)

(men för att bjuda på mig själv, enda gången jag haft riktiga bromsproblem var, för många år sen, i en alpnedfart i Österrike, jag pinade medvetet bromsarna och när jag kom ner till byn var det rött ljus i korsningen med genomfarten..
Då helt utan bromsar.:D
Udda känsla, men nån vakade över mig, för just då för det var helt tomt på den vanligen vältrafikerade genomfarten..:tummenupp Hela den färden upp, med 23% stigning - och ner är en historia i sig, de har ju ofta rätt djupa diken i landet så köra ner på isgata (i juni) med ett 500meters dike på hö sida, utan staket, var.. speciellt..Ung och dum som man var.)

Alltid använt BT.s bromsvätska i bil och mc. Inga problem stoppade iaf bilen från 250..
Å andra sidan håller jag mig ifrån bana ( och snart mc också,, hustrun krånglar..)

(men för att bjuda på mig själv, enda gången jag haft riktiga bromsproblem var, för många år sen, i en alpnedfart i Österrike, jag pinade medvetet bromsarna och när jag kom ner till byn var det rött ljus i korsningen med genomfarten..
Då helt utan bromsar.:D
Udda känsla, men nån vakade över mig, för just då för det var helt tomt på den vanligen vältrafikerade genomfarten..:tummenupp Hela den färden upp, med 23% stigning - och ner är en historia i sig, de har ju ofta rätt djupa diken i landet så köra ner på isgata (i juni) med ett 500meters dike på hö sida, utan staket, var.. speciellt..Ung och dum som man var.)

Biltemas bromsvätska används ganska flitigt av banåkare också. :hihi

Biltemas DOT5.1 ej silikonbasserad körde jag flitigt i GSX1400K6 som jag trimmade till 142hk. den funkar bra. vet dock inte hur det skulle reagera på bana.... men lekande i trafiken funkar den bra både fram , bak och kopplingen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!