inte alla belägg som e gjorda så. mina e de inte.
Ja men dåså, då är det bara jag som är lost o inte träffat på såna ok tidigare

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
inte alla belägg som e gjorda så. mina e de inte.
Öööh?
Antingen är jag helt jävla lost eller så har du nå annat typ av belägg o bromsok mot vad jag sett men det brukar vara ett hål i beläggen där man för igenom glidbulten för att hålla fast beläggen annars far dem åt helsike direkt.
Jag vill inte ta bort oket bara för att visa dig hur det ser ut, men jag kan försöka förklara.Öööh?
Antingen är jag helt jävla lost eller så har du nå annat typ av belägg o bromsok mot vad jag sett men det brukar vara ett hål i beläggen där man för igenom glidbulten för att hålla fast beläggen annars far dem åt helsike direkt.
Yes, jag har tvåkolvsok (fram) med båda kolvarna på vänster sida. I regel mycket dålig broms, en av anledningarna till att jag ska byta till sexkolvsok.Du tänker nog på brombelägg stiftet. Glidbult används när oket bara har rörliga kolvar på ena sidan. Inte så vanligt i mc världen.
Kan iofs tänka mej att en dr 650 har enkolvsok, med glidbult.
Jag vill inte ta bort oket bara för att visa dig hur det ser ut, men jag kan försöka förklara.
Och som du säger så har jag ett hål igenom beläggen och där igenom löper glidbulten. Men detta har jag inte rört, jag har inte tagit loss beläggen från glidbulten pga att glidbulten sitter så in i helvete hårt och att det är en "platt-skruv" (alltså en "minus-skruv" en sådan man använder en plattmejsel till för att lossa)
Det är på andra sidan av belägget som det har lossat. Där är bara en hake som löper i ett spår, men det spåret upphör där skivan börjar och fortsätter på andra sidan skivan för det andra belägget. Tar man då bort skivan han beläggen trilla ur och bara hänga i glidbulten. Och det var det som hände mig, och det var ett jäkla pill att få dit dom igen utan att kunna lossa glidbulten...
Fattar du?
Hojen är provbromsad och allt går som det ska!![]()
Yes, jag har tvåkolvsok (fram) med båda kolvarna på vänster sida. I regel mycket dålig broms, en av anledningarna till att jag ska byta till sexkolvsok.
Du tänker nog på brombelägg stiftet. Glidbult används när oket bara har rörliga kolvar på ena sidan. Inte så vanligt i mc världen.
Kan iofs tänka mej att en dr 650 har enkolvsok, med glidbult.
Beringer oket är ju redan köpt och varför måste man bromspumpen? ...för att den inte klara sådana volymer eller?Men ett beringer 6 kolvsok är nog lite väl överdrivet! Då måste du byta skiva och bromspump också.
Testa plocka ut kolvarna och smörj dom med bromsoksfett, sätt på ett par bra belägg, samt ny bromsvätska och en ordentlig luftning.
verkstäder ska man inte lita på, betalt tar dom också, bromsen funkar ju bättre än innan så varför klagaHaha du måste ju trolla?Haha om inte så lämna in hojen på verkstad för att du ska hålla på med bromsarna låter riktigt farligt
![]()
Beringer oket är ju redan köpt och varför måste man bromspumpen? ...för att den inte klara sådana volymer eller?
...skiva är det minsta problemet, hojen ska byggas om till motard ändå.
Ja jag kunde inte komma på nåt annat namn än glidbult så det fick bli det, men bromsbeläggstift it is then![]()
Borde inte vara något problem att fräsa en ny pump, men det ska jag nog inta snacka om i den här tråden för då tror ni jag är helt galen...Originalpumpen kommer inte klara av volymen nej.
verkstäder ska man inte lita på, betalt tar dom också, bromsen funkar ju bättre än innan så varför klaga![]()
För att ingen människa på jorden hade fått av beläggen om oket suttit fast i hojen. Som jag har sagt ett flertal gånger så har glidbulten en minus-skalle. Om jag hade lagt hojen ner och pallat upp oket kanske det hade gått att få av skruven men det gick ju inte ens på arbetsbänken.Men varför tog du överhuvudtaget loss bromsslangarna från oket? Skulle iaf aldrig jag göra för att byta beläggMen åandrasidan så ser förmodligen mina ok annorlunda ut mot dina
![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |