Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Hur mycke tror ni förarens mått å vikt spelar in då?
Bike tex har ju 3,5sek 0-100 medans andra har 2,8 0-100 på samma hoj...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
lite har det väl betydelse, men antagligen bara om man är extremt lätt eller extremt tung. 70 eller 100 kg tror jag inte är nån jätteskillnad.OlleR skrev:Hur mycke tror ni förarens mått å vikt spelar in då?
soppatorsken skrev:Som någon var inne på, en vanlig svensonbil som toppar 200 har normalt inga vidare bromsar. Det är ganska lätt att få dem överhettade på en bana. Det borde knappast jämföras med en sporthoj. Men jämför med en Lotus Elise eller liknande så är det nog lättare som amatör att sätta bättre "sträckor" i bil än mc. Men allt har ju med föraren att göra.
Silwer skrev:Hur gick mätningen till föresten?
Måttband ifrån en linje eller?
....
Läckert!bmwjohan skrev:när jag skulle ta mckort var jag ute på kvällarna och tränade inbromsningar. jag körde då i ungefär 95-100. jag gjorde då massor av inbromsningar och hamnade på runt 25 meter massor av gånger. MEN, då hade jag missat att kolla lufttrycket i framdäcket och det hade pyst ut en massa luft. jag hade bara 1,1 bar fram och det gjorde en jäkla skillnad att ha så lite luft. jag fick till mycket kortare inbromsningar med så dåligt tryck än när jag fylld upp till 2,3 bar. jag kommer inte ihåg vad jag fick när jag körde 2,3 men det blev rätt många meter till. det var faktiskt en helt sjuk känsla att bromsa fullt med 1,1 bar. det kändes ofta som att bakhjulet var i luften de sista tio metrarna, så där bara nån centimeter ovanför backen. skitläckert. prova att bromsa med så lite luft i nån gång för det blir ett jäkla sug i inbromsningarna då. asläckert.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |