Bromsskivor tar i oken R1-99

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
hello boys and girls!

ska försöka förklara så ni hajjar(inte min starka sida..)

Håller på och skruvar med en tolvad R1-99, bytt framfälg och nu vid montering ligger skivorna an direkt mot oken på båda sidor i ytterkant invändigt där beläggen gärna hade fått ligga emot istället.. framhjulet är tvärlåst och går endast att rubba med smärre våld.. vad ann detta nu då? krokiga gaffelben? fel distanser?:va

please help, jag e sugen på att åka båge.. bara detta kvar nu innan det e dags att besiktiga..:fyllisar

Om det fanns en anledning till att byta fälg så är det ju inte helt säkert att gaffeln klarat sig.

här syns det från lite olika vinklar där det ligger emot.. nån vänlig själ kanske kan/vill hjälpa mig framåt i mitt skruvande..!:)

Bifogat

• hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    236.9 KB · Visningar: 126
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    236.6 KB · Visningar: 131
  • hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    237.7 KB · Visningar: 136
edit: nvm, är blind :näsblod

Last edited:
humm.. du måste ha fel hjul, lr moterat dina ok fel.
Vart bor du i skövde? jag bor på östermalm.. kan svänga förbi dig om någon timme å kolla lite snabbt om du inte löser det!?

Bor inte centralt direkt.. Mellan varola och vreten, men vill du kika på det så är du välkommen förbi.. Fälgarna kommer från en 99 precis som jag har.. Borde passa rakt av men icke..

ska ut och åka en sväng om en timme typ.. jag skickar ett PM till dig så kan du ge mig nummret så slår jag en pling om jag kommer över.

Fälgen bygger 5mm mer på höger än vänster eller viceversa... Inte helt lätt att se med blotta ögat. Har man dessutom satt däcket fel så kan rotationsriktningen vara en vilseledande faktor.

Tack för era svar.. Hade inte en susning om att det byggde mer på ena sidan, ska meka hoj efter jag mekat pendlarbilen..*fokus Jonas.. Fokus.. Skruva Opel först.. Måste bli klar*:D

Hell er o mäktiga mekkungar.. Ty ett mirakel har skett... Det fungerade att vända fälgen.. Nu lyftning sen provkörning.. Tusen tack...!!!B-)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back