Bromsskivor fram

ELVIS

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -97
Har äntligen köpt ny hoj för året, blev en gsx-r 750 från 97. Broblemet är bara att det är något fel på frambromsen. När jag bromsar tar det ryckigt och det känns helt klart som det är någon bromsskiva som är vind. Hur vet jag om det är det, vilken det är samt kan det vara något annat? Undrar även om det är någon som vet vilka bromsskivor som passar på min hoj, och var man kan hitta billiga?

Kommer besiktningen ge nedslag för den ryckiga bromsen? Hojen stannar som den ska men det känns ju.

ELVIS skrev:
2167026 Har äntligen köpt ny hoj för året, blev en gsx-r 750 från 97. Broblemet är bara att det är något fel på frambromsen. När jag bromsar tar det ryckigt och det känns helt klart som det är någon bromsskiva som är vind. Hur vet jag om det är det, vilken det är samt kan det vara något annat? Undrar även om det är någon som vet vilka bromsskivor som passar på min hoj, och var man kan hitta billiga?

Kommer besiktningen ge nedslag för den ryckiga bromsen? Hojen stannar som den ska men det känns ju.

Kolla ISR-skivor. Kostar lite mindre än original, lite mer än "pirat". Funkar bättre, går att renovera.

http://www.isr-brakes.se/

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...