bromsskivor /fälgar???

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
tjaba

vet inte om det är rätt del av forumet som jag frågar.
Men jag har en fråga angående begade fälgar och skivor.

1. Begade fälgar vad är ett rimligt pris?
2. Skivor, funkar begade bra eller ska det vara nytt?
3. vad kostar nya skivor?

Hojen det gäller är Yamaha r6

5 lax brukar väl vara standard pris!
Funkar om de inte är slagna.
ingen aning...

sunkan skrev:
tjaba

vet inte om det är rätt del av forumet som jag frågar.
Men jag har en fråga angående begade fälgar och skivor.

Hojen det gäller är Yamaha r6
1.Beg fälg 4000-5000:- F o B då ska dom vara i bra skick
2.Beg skivor går bra men kolla tjockleken på dom, är det kanter efter broms
pads är dom inte så bra och givetvis ska dom va raka
3. Vet ej till R6 men yama har hyffsat bra priser,till en blade kostar dom
ca 3500:- st, ska du köpa nya finns det roligare tex breaking wave,
(beg på skroten till R6 får du nog för en tusing st)

Ca priser för begagnade fälgar är 1500:- st och 1000:-/skiva.
Alltså 6000:- för fram och bakfälg komplett med skivor.
Naturligtvis vill endel ha mer och andra mindre.

sunkan skrev:
fan dyrt det här med RR

Mmm, kostar en slant. Men nya skivor skall du ha tycker ja. Dumt att köpa original dock, onödigt dyrt.
Du kan få fina skivor för under 2000:- styck, t.ex. de här sexiga Braking Wave från staterna, cirkus $500 för ett par: Braking Wave...mmm.... :tummenupp

Zoidberg skrev:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=35601&item=4527209022&rd=1

http://motors.search.ebay.com/r6-ri...tionZcompareQQcopagenumZ1QQcoentrypageZsearch

Kolla på eBay, ...där finns en hel del. 2.100:- för kompl framfälg inkl skivor (+ frakt samt du får kolla att dom skickar t Sverige).

Köpte själv kompl fram & bak t min R1-04 för 7.000:- inkl frakt.

verkar smart men det är ju inte en kotte skom skickar till sverige..
Står ju typ på alla att de skickar endast inom USA.
Är det säkert att köpa via E-bay?? eller blir det så att man betalar sen får man ingenting. Hur lång tid tar det för att få grejerna??

Last edited:
Kolla min länk sunkan, det är en handlare i staterna som skickar över hela världen.
Har själv beställt en styrdämpare, bromsbelägg å lite annat nyligen, nu väntar jag bara på att det skall komma... :)

EBay är säkert, men det gäller att vara misstänksam, det finns lurendrejare överallt. Men handlare du från affärer med bra omdömen skall det inte vara några problem...

edit. Fick precis en bekräftelse på att det är skickat med trackingnummer.

I marked the customs label as a commercial sample for you.
weee :banana

Last edited:
sunkan skrev:
verkar smart men det är ju inte en kotte skom skickar till sverige..
Står ju typ på alla att de skickar endast inom USA.
Är det säkert att köpa via E-bay?? eller blir det så att man betalar sen får man ingenting. Hur lång tid tar det för att få grejerna??
Maila & fråga bara. Vissa skickar gärna utrikes trots att det står tvärtom, andra inte. & som sagt kolla upp deras antal positiva referenser & antal affärer så får du en uppfattning om hur seriösa dom är. Har dom många affärer & 99% goda omdömen riskerar dom nog inte gärna att du ger dom ett negativt.
Jag blev lovad 2v frakt men det stämde inte, ...han hörde själv av sig däremot & undrade om dom kommit. Dom hade av misstag gått med båt vilket innebar drygt 2 månaders lev (lite svettigt var det ska erkännas).

Last edited:
Zoidberg skrev:
Maila & fråga bara. Vissa skickar gärna utrikes trots att det står tvärtom, andra inte. & som sagt kolla upp deras antal positiva referenser & antal affärer så får du en uppfattning om hur seriösa dom är. Har dom många affärer & 99% goda omdömen riskerar dom nog inte gärna att du ger dom ett negativt.
Jag blev lovad 2v frakt men det stämde inte, ...han hörde själv av sig däremot & undrade om dom kommit. Dom hade av misstag gått med båt vilket innebar drygt 2 månaders lev (lite svettigt var det ska erkännas).

har precis reggat mig på e-bay. kolade lite var en kille skicka till europa. men fan jag vågar inte lägga bud verkar helt livsfarligt.

Ska nu regga mig på paypal men vet inte om man ska regga sig som personal account eller Premier Account.

Borde finnas info om skillnaden när du registrerar dig...
Tror absolut jag valde personal, ...skulle tippa att det andra är för storhandlare & kanske kostar pengar.

Man måste förresten rekvirera ett lösenord vid transaktion över 6-7.000:- nånting, vilket tog några dagar. Det ger sig dock när du ev ska betala.

*/ ?>
Back