Bromsskivor CBR 900

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Hej,

Troligtvis har en tonårsmarodör gjort sönder minst en av mina bromsskivor fram. Jag tänkte prova i detta forumet eftersom det finns många skruvare här om det är någon som har några begagnade skivor till en cykel av min dignitet? Till min fasa såg jag att skivorna ligger på mellan 3.000 - 4.000 kr / styck!!!

Hade vart tacksam om någon kunde rädda min sommar på något sätt!

4153kr st. kostade orginalskivor till min hoj. Det har man ju inte lust att betala. Hojbiten hadde P.B.R. skivor för 1700kr st. Blev ju en aning billigare, plus att jag sålde den ena gammla som var bra här på annons för 1000kr.

Last edited:
JJ skrev:
2329459 4153kr kostade orginalskivor till min hoj. Det har man ju inte lust att betala. Hojbiten hadde P.B.R. skivor för 1700kr st. Blev ju en aning billigare, plus att jag sålde den ena gammla som var bra här på annons för 1000kr.

Hojbiten skall jag kolla, måste vara enda stället jag inte kollat!

Akn78 skrev:
2329463 Det är en -97. Vi skall ta upp den och kolla men jag tror själva skivan är böjd.

Det tror inte jag..de böjer sig inte så lätt om det inte beror på värme. Jag hade ett par totalt slutkörda skivor på en blade som gått över tiotusen mil. Fick tag på skivor där naven var skeva, skeva så att även skivan satt böjd. Jag slipade loss orginalnitarna och skiftade nav. Kruxet var att jag fick svarva egna nitar, det kan ju vara besvärligt för den som inte har tillgång till svarv.

Sedan fanns i alla fall inte en vibration. De skivorna sitter på Webspys turbohoj nu.

ISR 2500:-/st men riktiga snygga

23A-SU320-01.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!